۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۲۳۷۶۲
آیت الله موسوی جزایری:

فرزندان را در سایه مهر و محبت مادری مزین به تربیت اسلامی کنیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر جایگاه مهم زن در خانواده اسلامی اظهار داشت: در مقابل تهاجم های گسترده دشمن وظیفه مادران این است که فرزندان خود را در سایه مهر و محبت مادرانه و با ملاک های یک خانواده اسلامی تربیت کنند.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوستان، روز گذشته در دیدار مدیران و هیئت امنای مدارس علمیه خواهران استان خوزستان توجه و اهمیت دادن به حوزه های علمیه خواهران در برهه کنونی را بسیار مهم دانست و افزود: عدم رسیدگی به بخش خواهران در جامعه سبب نفوذ دشمن و بروز ناهنجاری های اجتماعی می شود.

امام جمعه اهواز با بیان این که بنیان درونی خانواده بر پایه زن استوار است گفت: با نگرشی به تاریخ گذشته به راحتی می بینیم که سعادتمندی برخی از مردان بوسیله زنان میسر شده است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به دسیسه های دشمن جهت تضعیف فرهنگ عفاف در جامعه اظهار داشت: دشمنان با صرف هزینه های نجومی در صدد ضربه به نظام خانواده در کشور هستند.

این نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: در مقابل تهاجمات گسترده دشمن وظیفه مادران این است که فرزندان خود را زیر سایه مهر و محبت مادرانه و با ملاک های یک خانواده اسلامی تربیت نمایند.

مراکز اسلامی خواهران در همه شهرهای خوزستان تشکیل شود

آیت الله موسوی جزایری در ادامه سخنان خود برپایی کلاس های تربیتی و معرفتی در مساجد را از دیگر عوامل جلوگیری از هجمه های دشمن دانست.

امام جمعه اهواز به وجود مراکز اسلامی خواهران در شهرستان اهواز اشاره کرد و افزود: در برخی از مساجد اهواز مراکز فرهنگ اسلامی زیر نظارت حوزه علمیه خواهران استان در حال فعالیت می باشد.

وی با اشاره به اهداف این مراکز گفت: مراکز فرهنگ اسلامی خواهران با هدف ارتقاء سطح معلومات دینی و اسلامی بانوان شاغل و خانه دار که به هر دلیل قادر به شرکت در کلاس های حوزه علمیه نیستند تأسیس شده اند.

آیت الله موسوی جزایری بیان احکام شرعی مبتلا به، تفسیر قرآن و اخلاق را از مهمترین دروس ارائه شده در مراکز فرهنگ اسلامی در اهواز برشمرد.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری به تأثیر خوب این مراکز اشاره کرد و افزود: تأسیس مراکز اسلامی خواهران در مساجد را به سایر شهرستان ها نیز توصیه می کنم.

وی رعایت استاندارهای علمی در تأسیس و ارتقاء حوزه های علمیه را بسیار ضروری خواند و افزود: اگر خواهان خروجی مناسب در حوزه های علمیه هستیم، همواره باید تلاش خود در راستای ارتقاء سطح علمی مدارس علمیه را افزایش دهیم./9464/پ202/ج
ارسال نظرات