۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۲۴۹۵۶

تحصیل 140 دانش‌پژوه گرایش کلام شیعه‌ در مؤسسه آموزشی امیرالمؤمنین

خبرگزاری رسا ـ مدیر آموزشی مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز از تحصیل 142 طلبه در مقطع کارشناسی ارشد رشته جدید کلام شیعه در این موسسه خبر داد.
رضا شيشه بر، معاون آموزش موسسه آموزش عالي اميرالمومنين (ع)
رضا شیشه بر، مدیر آموزشی مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره استقرار این موسسه در مکان جدید اظهار داشت: خوشبختانه با عنایات خداوند متعال و زحمات آیت الله موسوی جزایری و دیگر مسؤولان استانی ساختمان مناسبی جهت برپایی کلاس ها در حال ساخت است که فاز نخست آن برای تشکیل کلاسها آماده شده است.

شیشه‌بر با بیان این که ساختمان فعلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) سه هزار متر مربع است، گفت: مقرر شده است تا این ساختمان در دوسال و مشتمل بر سه طبقه شامل پارکینگ و سایر مکان های اداری و رفاهی به صورت کامل آماده بهره برداری شود.

وی با اشاره به فضاهای آموزشی و اداری آماده شده در ساختمان جدید گفت: بحمدالله فضای مناسبی جهت برپایی یکی از کلاس ها آماده شده و افزون بر آن تعداد چهار اتاق دیگر جهت بخش های اداری نیز آماده بهره برداری شده اند.

مدیر آموزشی مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین با بیان این که در مجموع 150 دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه امیرالمؤمنین در دو رشته کلام شیعه و ادبیات عرب هستند، گفت: افرادی که در مرحله تکمیل ظرفیت از سوی سازمان سنجش معرفی شدند نیز در نیم سال دوم تحصیلی جهت تحصیل در دانشگاه فراخوان شده اند.

راه اندازی دوره دکترا در موسسه امیرالمومنین

وی با بیان این که یکی از اهداف مؤسسه راه اندازی مقطع دکترا است، گفت: مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکترا برای سال تحصیلی91-92 در شورای عالی گسترش آموزش تصویب شده است و به زودی و به صورت کتبی اعلام خواهد شد.

مدیر آموزشی مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین در ادامه تصریح کرد: علاقه مندان جهت تحصیل در مقطع دکترا می توانند فروردین ماه سال آینده در آزمون دکتری سازمان سنجش شرکت و در صورت کسب امتیاز لازم به تحصیل خود در این مقطع ادامه دهند.

وی با اشاره به تأکید آیت الله موسوی جزایری نسبت به فراگیری زبان عربی از سوی دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین و استفاده از آن در مجامع علمی و فرهنگی گفت: دوره های متعددی در راستای مکالمه زبان عربی برگزار شده و در آینده نیز در نظر داریم تا دوره های دیگری را برگزار کنیم.

مدیر آموزشی مؤسسه امیرالمؤمنین اهواز در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در پایان این دوره ها همه دانشجویان بتوانند به اهداف طراحی شده که از سوی مدیران دانشگاه تدوین شده است دست یابند./9464/پ202/س

ارسال نظرات