۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۲۵۳۴۳
آیت الله شبستری:

دستاوردهای نظام اسلامی مرهون ایثارگری شهدا و جانبازان است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با بیان این که تکریم جانبازان و خانواده‌های شهدا ضروری است، گفت: همه دستاوردهای نظام اسلامی مرهون ایثارگری شهدا و جانبازان است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با تاکید بر تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های نظام در سایه مجاهدت های شهدا و ایثارگران بدست آمده، در حقیقت درخت انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده، از این رو ماندگاری ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ایران قطعی است.

وی با تشریح معنای جهاد از دیدگاه آیات و روایات وارده اظهار داشت: افزون بر وعده‌های الهی در قرآن کریم، ائمه اطهار(ع) نیز نسبت به جایگاه ارزنده شهدا و ایثارگران در جامعه اسلامی توجه ویژه داشته و بر تکریم جانبازان و خانواده‌های شهدا تأکید فراوان دارند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که توجه به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، بسیاری از حقایق جنگ تحمیلی و مظلومیت رزمندگان ایران اسلامی را به نسل جوان نشان خواهد داد، گفت: بیان خاطرات دفاع مقدس در ایجاد شور و شوق در میان جوانان نسبت به فرهنگ جهاد و شهادت مؤثر است.

وی با تأکید بر این‌که دشمنان به دنبال تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت طلبی در ممالک اسلامی هستند، گفت: استکبار جهانی با ترسیم چهره ای نامربوط از فرهنگ جهاد و شهادت به دنبال تروریست خواندن مسلمانان است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا گفت: کار برای شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها همواره ارزشمند بوده و گسترش‌‌ فعالیت در این عرصه احساس می شود.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان با تأکید بر این که بر اهمیت جهاد فرهنگی تصریح کرد: امروزه وظیفه ما در عرصه جهاد فرهنگی و با تبعیت از ائمه اطهار، اجرای حکم امر به معروف و نهی از منکر و هدایت فکری و اخلاقی جامعه است.

وی برپایی یادواره های شهدا را در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم دانست و گفت: یادواره های شهدا نوعی جهاد فرهنگی علیه دشمنان اسلام است، البته یادواره های شهدا نباید تبدیل به مجالس ترحیم و یا صرفا عزا شود، این مجالس بایستی عامل جذب جوانان به مفاهیم عالی جهاد و شهادت باشد.

همچنین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربیجان شرقی به تشریح برنامه ها و فعالیت های این بنیاد در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون 400 جانباز دوران دفاع مقدس در استان، نیازمند مراقب های ویژه هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات