۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۲۵۵۰۴
راهیان نور(38)؛

عناوین چند خبر کوتاه از راهیان نور

خبرگزاری رسا ـ آماده‌سازی 4 بوستان در مسیر کاروان‌های راهیان نور در اروندکنار و آمادگی بیمارستان صحرایی امام علی(ع) برای پذیرایی از راهیان نور از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه از راهیان نور استان خوزستان است.
کاروان راهيان نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری یادواره شهید باکری، آماده‌سازی 4 بوستان در مسیر کاروان‌های راهیان نور در اروندکنار، آمادگی بیمارستان صحرایی امام علی(ع) جهت پذیرایی از راهیان نور و نصب تندیس‌های حجمی دفاع مقدس در میادین آبادان عناوین چند خبر کوتاه از راهیان نور استان خوزستان است.

آماده‌سازی 4 بوستان در مسیر کاروان‌های راهیان نور در اروندکنار

یوسف دریس، شهردار اروندکنار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، از مهیا و آماده‌سازی چهار بوستان در مسیر کاروان‌های راهیان نور به‌منظور هدایت آنها به سوی منطقه خبر داد.

وی با بیان این که در زمان جنگ ایران و عراق، عملیات والفجر هشت در منطقه اروندکنار قرار داشت اظهار داشت: این منطقه هر ساله میزبان زوار و کاروان‌های راهیان نور زیادی در منطقه است

دریس با اشاره به اینکه منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است، خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داشتن یادمان شهدای والفجر هشت در این منطقه بر توجه زوار و مسافران بیش از پیش افزوده می‌شود.

وی با بیان گوشه‌ای از این اقدامات خاطرنشان کرد: زیباسازی و نظافت محیط شهری، آماده‌سازی چهار بوستان در مسیر کاروان‌ها، نصب تابلو نوشته‌ها و عکس‌های هشت سال دفاع مقدس، راهنمایی کاروان‌ها در کنار پل‌ها و معابر سطح شهر گوشه‌ای از اقدامات شهرداری اروندکنار در این منطقه است.

دریس عنوان کرد: همچنین روشنایی پل‌های احداث شده در مسیر یادمان شهدا بهسازی و کاروان‌های راهیان نور می‌توانند به راحتی از مسیر داخل شهر به سوی یادمان حرکت کنند.

وی افزود: علاوه بر مرمت مسیر یادمان به منظور رفاه حال کاروان‌های راهیان نور و مهمانان نوروزی در نزدیکی یادمان عملیات والفجر هشت توقفگاه وسایل نقلیه به طول سه کیلومتر احداث شده است.

دریس در ادامه خاطر نشان کرد: محوطه یادمان شهدای عملیات والفجر هشت زیباسازی و سرویس‌های بهداشتی در محل یادمان مرمت و به سامانه لوله‌کشی مجهز شده است.

شهردار اروند کنار با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهرستان گفت: اروندکنار شهر و بخشی در پنجاه کیلومتری جنوب شهر آبادان دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌های کوچک است.

بیمارستان صحرایی امام علی آماده پذیرایی از راهیان نور است

با تلاش اعضای ستاد راهیان نور، بیمارستان صحرایی امام علی(ع) آماده پذیرایی از زائران و کاروانهای راهیان نور از سراسر کشور شد.

با رفع برخی مشکلات زیر ساختی همچون مشکلات برق و آب شرب و نیز با تامین شرایط اسکان در این بیمارستان صحرایی، اولین مرحله کاروانهای راهیان نور در این مکان اسکان داده شدند.

بنا بر این گزارش؛ با تلاش خادمین شهدا و مسولان محور آبادان، موکت کاری بیمارستان به پایان رسیده و همچنین با تامین برق بیمارستان از طریق موتورهای برق و تهیه آب شرب این منطقه با همکاری آتش نشانی آبادان بیمارستان امام علی(ع) به مرحله بهره برداری در راهیان نور رسید.

در یادمانهای دیگر محور آبادان هم طرحهای جدیدی به اجرا درآمده است؛ طرح نصب تابلوهای مسیریاب در منطقه عملیاتی والفجرهشت به پایان رسیده و نیز در مناطقی از یادمان تابلوهای مربوط به معرفی محل شهدا و نحوه شهادت برخی از شهدای عملیات والفجر هشت نصب شده است.

گفتنی است همچنین تابلوهای مربوط به شهدای مقاومت آبادان نیز اکنون طراحی شده و به زودی پس از هماهنگی با ادارات مختلف شهرآبادان در محل شهادت این شهدا در نقطه نقطه آبادان نصب خواهند شد.

نصب تندیس‌های حجمی دفاع مقدس در میادین آبادان

محمودرضا شیرازی، شهردار آبادان، در گفت و گو با رسا از نصب تندیس های حجمی نماد دفاع مقدس در میادین این شهر خبر داد و افزود: تندیس انقلاب از بزرگ‌ترین و بلندترین تندیس‌های حجمی کشور است که شامل دو نخل با ارتفاع 16 متر و دو محراب است که هر کدام از این محراب‌ها با طول شش متر به بدنه تندیس متصل هستند.

وی در خصوص ویژگی ظاهری این تندیس گفت: از ویژگی‌های این تندیس تصویر هشت شهید محوری آبادان است که در درون این محراب‌ها تعبیه شده و به عنوان نماد انقلاب، دین، مذهب و شهدای شهر آبادان به شمار می‌رود که در میدان انقلاب نصب شده و امیدواریم مورد توجه مردم آبادان و خانواده‌های محترم شهدا قرار گیرد.

شهردار آبادان افزود: در این چند روزی که از نصب این تندیس می‌گذرد در تماس‌های مکرر مردم شاهد استقبال خوبی بودیم که از آن شده‌است.

شیرازی در ادامه از نصب تندیس دیگری در سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: تندیس بعدی با نام دروازه بهشت که نقش شهیدی در حال عبور از دروازه با مشایعت فرشتگان را دارد قرار است که در میدان میگو نصب شود.

وی خاطرنشان کرد: این تندیس نیز 14 متر ارتفاع دارد و یکی دیگر از بزرگ‌ترین تندیس‌های حجمی به شمار می‌رود.

شهردار آبادان با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای ساخت این تندیس‌ها اظهار کرد: ساخت تندیس انقلاب در حدود 80 میلیون و تندیس دروازه بهشت در حدود 70 میلیون تومان هزینه در برداشته‌است.

شیرازی با بیان اینکه تندیس‌ها در تهران ساخته شده‌اند ادامه داد: ساخت این دو تندیس در حدود پنج ماه به طول انجامیده و برنامه راز شبکه چهار سیما نیز مراحل ساخت و نصب آنها را در قالب برنامه‌ای نمایش خواهد داد.

وی همچنین به ساخت و نصب تعدادی تندیس دیگر اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این‌ها تعداد هفت تندیس دیگر شامل تصاویر برجسته شهدای محوری آبادان در جنگ تحمیلی از جمله شهردار شهید دشتی نیز قرار است که دور میدان پرستار یعنی مقابل دانشگاه آزاد آبادان نصب شوند.

شهردار آبادان در پایان در خصوص زمان نصب این تندیس‌ها نیز گفت: از 25 اسفندماه نصب آنها آغاز و مجموعه این تندیس‌ها را با حضور مسئولان استانی و محلی مورد بهره برداری قرار خواهیم داد.

مراسم سالروز شهادت مهدی باکری امروز با سخنرانی حاج حسین یکتا برگزار شد

این مراسم به همت ستاد مرکزی راهیان نور امروز رأس ساعت ۱۵ در یادمان شهدای هور و نزدیک ترین نقطه به محل شهادت ایشان برگزار شد.

بر اساس این گزارش مراسم سالگرد شهادت شهید مهدی باکری فرمانده دلاور لشگر ۳۱ عاشورا با حضور کاروان های راهیان نور، مسؤولین ستادمرکزی راهیان نور و نیز برخی از مسؤولان کشوری و لشگری در محل یادمان شهدای هور برگزار شد.

همچنین در این مراسم که حاج حسین یکتا به سخنرانی پرداخت و حاج رحیم صارمی از رزمندگان جنگ تحمیلی و مسئول تفحص لشگر ۳۱ عاشورا برای حاضران روایتگری کردند، سید جواد هاشمی هنرمند عرصه سینما و تلویزیون مجری گری این برنامه را بر عهده دارد.

قابل ذکر است مهندس مهدی باکری فرمانده لشگر عاشورا روز ۲۵ اسفند ۶۳ در عملیات بدر، به خاطر شرایط حساس عملیات، طبق معمول، به خطرناکترین صحنه‌های کارزار وارد شد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می کرد، تلاش می‌نمود تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتکهای دشمن تثبیت نماید، که در نبردی دلیرانه، براثر اصابت گلوله مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و به لقای معشوق نایل شد.

گفتنی است هنگامی که پیکر مطهر مهدی باکری را از طریق آبهای هورالعظیم انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر وی، مورد هدف آرپی‌جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست. تا تنها فرمانده شهیدی باشد که هیچ گاه پیکرش به خانه باز نگردید./9464/پ202/س
ارسال نظرات