۰۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۶۴۴

بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های جهان

خبرگزاری رسا ـ سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم در مشهد مقدس و در آغاز سال 91 بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشت.
مقام معظم رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری فرانسه پس از پایان سخنرانی مقام معظم رهبری در شهر مقدس مشهد، این سخنان را بازتاب و گزارش داد آیت‌الله خامنه‌ای هشدار داد ایران هرگونه حمله از سوی آمریکا یا رژیم اسرائیل را در همان سطح پاسخ خواهد داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد که ایران بمب اتمی نداشته و قصد ساختن آن را نیز ندارد.

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز با پوشش سخنان رهبر معظم انقلاب نوشت: آمریکایی‌ها اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند اگر فکر کنند که با تهدیدها می‌توانند ملت ایران را نابود کنند.

پایگاه اینترنتی بی بی سی در تیتر نخست خود اعلام کرد: آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران در آغاز سال جدید خورشیدی گفت: قرآن به ما نوید داده است که اگر دشمن به شما حمله کرد، قطعا شکست خواهد خورد.

این خبرگزاری می افزاید: مردم ایران در فکر تهاجم و تجاوز نیستند، اما هستی، هویت، دین و جمهوری اسلامی خود را با تمام وجود دوست دارند.

شبکه خبری آمریکایی سی.ان.ان نیز در گزارش خود آورده است: رهبر ایران در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که ایران سلاح هسته ای نمی سازد و در آینده نیز نخواهد ساخت.

سی.ان.ان افزود: رهبر عالی ایران از مردم کشورش خواست با مصرف کالاهای داخلی با تحریم ها مقابله کنند.

همچنین خبرگزاری سی بی اس نیز با بی اثر دانستن تحریمها علیه ایران نوشت: مصرف کالای داخلی سیاست جدید ایران برای مبارزه با تحریم ها است که رهبر عالی ایران خواستار اجرای کامل آن در سال جدید شد.

این خبرگزاری می افزاید: رهبر ایران گفت که کشورهای غربی قصد دارند با اعمال تحریم های اقتصادی مردم ایران را از حکومت این کشور جدا کنند. به گفته او، این کشورها می دانند که ایران در پی تولید سلاح اتمی نیست و پرونده هسته ای ایران تنها بهانه ای برای فشار آوردن به حکومت جمهوری اسلامی است./982/ب901/گ
ارسال نظرات