۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۲۵۸۵۶
نماینده مجلس:

شکل گیری اقتصاد ملی نیازمند باور ملی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهواز در مجلس شواری اسلامی تصریح کرد: سرمایه‌های ملی و داخلی از آن قابلیت برخوردارند که در قالب برنامه‌ای مدون چرخه‌های اقتصاد کشور را در جهت خودکفایی به گردش درآورند؛ اما این مسأله باید به یک باور ملی تبدیل شود وگرنه راه به جایی نمی‌برد.
سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني
ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز تصریح کرد: سال91 که از سوی مقام معظم رهبری سال تولید ملی نام‌گذاری شده باید در راستای ارتقای سطح کیفی محصولات داخلی گام موثر برداریم.

وی با اشاره به ارتقای کیفیت تولید داخلی اظهار داشت: تولیدات داخلی باید به حدی افزایش کیفیت یابد تا مردم از محصولات خارجی استفاده نکنند و این مهم باید در دستور کار برنامه‌ریزی مسؤولان باشد.

ایجاد روحیه جهادی در عرصه های صنعت و کشاورزی

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت توجه مسؤولان برای عملیاتی کردن شعار سال ۹۱ «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، خاطرنشان کرد: امسال باید روحیه جهاد اقتصادی در عرصه‌های صنعت و کشاورزی بیش از پیش نمایان شود که این امر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، هماهنگ و عملیاتی همه دستگاه‌های اجرایی است.

سودانی رقابت تولید ملی با کالا های خارجی را یکی از مهم ترین عوامل در برابر ورود محصولات خارجی دانست و گفت: باید تا جایی تلاش کنیم که محصولات ایرانی در جهان از بهترین کیفیت برخوردار باشند و کشورهای اروپایی برای وارد کردن محصولات ایرانی در صف‌های طولانی قرار بگیرند و این مهم تنها با تلاش در راستای افزایش سطح کیفی محصولات محقق می‌شود.

شعار سال 91 برای مردم تبیین شود

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ابرازداشت: افزایش کیفیت محصولات و کالاهای ایرانی در کنار پرهیز از مصرف تولیدات خارجی دو فاکتوری هستند که هدف نام‌گذاری سال۹۱ را محقق می‌کنند؛ اما این دو با اقدام‌های شعاری و برگزاری همایش و سمینار برای تبیین این شعار به منصه ظهور نمی‌رسند.

سودانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: سرمایه‌های ملی و داخلی از آن قابلیت برخوردارند که در قالب برنامه‌ای مدون چرخه‌های اقتصاد کشور را در جهت خودکفایی به گردش درآورند؛ اما این مسأله باید به یک باور ملی تبدیل شود وگرنه راه به جایی نمی‌برد.

وی حمایت دولت از تولیدکنندگان را مهم و ضروری خواند و خاطرنشان ساخت: بسیاری از طرح‌های تولیدی نیمه تمام ماندند چون تغییر فضای اقتصادی کشور همچون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش نرخ تورم ادامه کار را برای آن‌ها غیر ممکن کرده است./9458/ت302/س

ارسال نظرات