۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۲۶۴۸۱

آغاز پذیرش طلبه در حوزه‌های تازه تأسیس خرم‌دره و آب‌بر

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه زنجان گفت: از مهر ماه سال جاری پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه تازه تاسیس خرم‌دره و آب‌بر آغاز می‌شود.
حجت الاسلام حسن بيات، مدير استاني حوزه هاي علميه زنجان
حجت‌الاسلام بیات، مدیر استانی حوزه علمیه زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر در برخی از شهرهای استان زنجان حوزه‌های علمیه وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مهر ماه سال جاری در پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه تازه تاسیس خرم‌دره و آب‌بر آغاز می‌شود.

وی به بیان اینکه ممکن است ساخت ساختمان حوزه‌های علمیه یادشده تا آغاز مهر ماه سال جاری به پایان نرسد، اضافه کرد: حتی در صورت به پایان نرسیدن ساختمان آموزشی این حوزه‌ها پذیرش دانشجو در حوزه‌های مذکور صورت می‌گیرد و طلاب در مکانی موقف سال تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

حجت الاسلام بیات با اشاره به این که زمینی برای احداث حوزه علمیه شهرستان طارم تهیه شده است، افزود: در روزهای آینده ساخت این حوزه آغاز می‌شود، افزون بر این که در شهرستان خرم‌دره نیز یک قطعه زمین به منظور ساخت حوزه اهدا شده و در صورت فراهم شدن زیرساخت ها عملیات ساخت این حوزه نیز آغاز می‌شود.

مدیر استانی حوزه علمیه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های حوزه‌های علمیه در استان زنجان افزود: حوزه علمیه امام صادق(ع) و حوزه مسجد سید در زنجان و مدارس علمیه شهرهای ابهر، خدابنده و هیدج مشغول تربیت طلاب علاقه مند به علوم حوزوی هستند.

وی با بیان اینکه توسعه مدارس علمیه زنجان به صورت پیگیری می شود، خاطر نشان کرد: افزایش تعداد حوزه‌های علمیه به منظور افزایش فعالیت حوزه‌ها و در نتیجه ترویج مباحث دینی و بهره‌مندی افراد علاقه‌مند به تحصیل در حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد./935/پ202/س
ارسال نظرات