۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۲۶۷۲۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد؛

ساخت خانه‌های عالم در مناطق صعب العبور اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از احداث خانه های عللم در مناطق روستایی، محروم و دورافتاده این استان خبر داد.
خانه عالم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل روز گذشته در بازدید از روند ساخت خانه های عالم شهرستان پارس آباد گفت: فعالیت مبلغان حوزوی و روحانیان در مناطق محروم و دورافتاده با توجه به مرزی بودن این استان همواره با برکات ارزنده معنوی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان پارس آباد در شمال استان اردبیل و مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد، خاطر نشان کرد: تسریع در احداث خانه های عالم این شهرستان می تواند اهالی منطقه با بیش از گذشته با معارف اسلامی آشنا کرده و از لطمات احتمالی جنگ نرم و رسانه ای کشورهای همجوار مصون نگه دارد.

حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه ساخت خانه عالم در مناطق روستایی، زمینه‌ای مناسب برای استقرار روحانیون مستقر و طرح هجرت است، گفت: روحانیت در طول تاریخ با عمل به رسالت تبلیغی خود در مناطق مختلف جهان اسلام، نسبت به ترویج ارزش های الهی از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است.

وی، بر اهمیت توسعه خانه‌های عالم روستائی اشاره کرد و گفت: ساخت خانه عالم از مشکلات روحانیان در روستاها می‌کاهد و طی این طرح، خانه هایی در نزدیکی مساجد مختص ائمه جماعات مساجد ساخته می شود تا مردم سریع‌تر و آسان‌تر به آنها دسترسی داشته باشند.

حجت الاسلام ستوده افزود: ساخت خانه عالم به‌منظور گسترش فرهنگ دینی و مذهبی در آن منطقه می باشد که امیدواریم با پایان یافتن پروژه های نیمه تمام خانه‌های عالم و استقرار روحانی دائم در آن، تحول مهمی در امور فرهنگی و مذهبی این روستاها ایجاد شود که این مهم همواره در اولویت برنامه های این اداره است.

گفتنی است، در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از روند احداث خانه های عالم روستاهای تپراق کندی و عمران آباد در شهر پارس آباد بازدید بعمل آورد./935/پ202/ع

ارسال نظرات