۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۴۴۰
آیت الله مقتدایی با دعوت به گفت‌وگوی منطقی:

درهای حوزه‌ علمیه قم به روی اندیشمندان همه ادیان باز است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مقتدایی با بیان این که درهای حوزه علمیه قم به روی همه اندیشمندان ادیان و مذاهب باز است، همه صاحب‌نظران ادیان را به سفر به ایران، به ویژه شهر مقدس قم و شرکت در گفت‌وگوها و نشست‌های تخصصی دعوت کرد.
آيت الله مرتضي مقتدايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی در دیداری که صبح امروز با دانشمندان و اندیشمندان ادیان مختلف داشت از شهر مقدس قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) در میان مسلمانان یاد کرد و افزود: همانطور که ما مکه را حرم خدا و مدینه را حرم پیامبر اسلام (ص) می دانیم، قم هم حرم اهل بیت(ع) است.

مدیر حوزه های علمیه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) را منادی وحدت بین ادیان الهی دانست و خاطر نشان کرد، امام خمینی(ره) همواره همه افراد بشر و همه پیروان ادیان را به برادری، دوستی و وحدت مشترک دعوت می‌کرد و پیروزی در مقابل دشمنان را با وحدت و همدلی میسر و عملی می دانست.

وی افزودند: اگر خواهان جهانی هستیم که عدالت، اخلاق و دوستی همه افراد در آن حاکم باشد باید دستور اسلام و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را عملی کنیم.

آیت الله مقتدایی با اشاره به اینکه در جهان امروز شاهد بی‌عدالتی‌ها و تناقض‌های فراوانی هستیم گفت: برخی دولت‌ها از طرفی دعوت به رعایت حقوق بشر می کنند ولی در عمل عکس این مطلب را انجام می دهند.

مدیر حوزه های علمیه دلیل این بیداری اسلامی در ملت‌ها را بی‌عدالتی و به ستوه آمدن آنان برشمرد و افزود: چرا مدعیان حقوق بشر و دموکراتیک با ملت‌هایی که فریاد عدالت سر می دهند و خواستار اداره کردن کشور و دین خود هستند مقابله می کنند، معلوم است اینها مدعی حقوق خود هستند نه حقوق بشر.

وی از به خاک و خون کشیدن زنان، مردان و کودکان کشورهای اسلامی به ویژه مردم بحرین اظهار ناراحتی کرد و گفت: رمز از بین بردن بی‌عدالتی‌ها، وحدت و همدلی ادیان و مسلمانان است.

آیت الله مقتدایی افزود: ما آرزو داریم پیروان ادیان مختلف خواهان عدالت و اخلاق باشند و دست در دست هم با زورگویی و بی‌عدالتی‌ مبارزه کنند تا جهانی آرام و عاری از ظلم و فتنه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه علمیه قم به روی همه اندیشمندان ادیان و مذاهب باز است، همه دانشمندان و اندیشمندان ادیان را به سفر به ایران، به ویژه شهر مقدس قم و شرکت در گفت‌وگو و نشست‌های تخصصی دعوت کرد.

مدیر حوزه های علمیه در پایان بار دیگر همه ادیان و مذاهب را به وحدت، همدلی و برادری دعوت کرد و افزود: اگر اتحاد و دوستی بین رهبران ادیان و ملت‌ها برقرار باشد یقینا می توان بر این بی‌عدالتی‌ها پیروز شد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار عبدالمجید میردامادی دبیر علمی گفت‌و‌گوی ادیان به ارایه گزارشی از عملکرد کنفرانس بین المللی گفت‌و‌گوی ادیان و بیداری اسلامی در تهران اشاره کرد. /907/پ202/ع

ارسال نظرات