۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۲۸۲۹۱

ثبت امور مالی موقوفات ماکو در بانک اطلاعات اوقاف

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو از ثبت اطلاعات مرتبط با نحوه اداره کرد و میزان درآمد موقوفات در سیستم جامع بانک اطلاعاتی موقوفات خبر داد.
سازمان اوقاف و امور خيريه
حجت الاسلام دلبند، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو، در گفت‎وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ماکو همزمان با سراسر کشور در راستای تحقق چشم انداز بیست ساله در خصوص الکترونیکی شدن فعالیت ها در راستای ساماندهی، احیاء و صیانت از موقوفات و مساجد، اطلاعات مرتبط با نحوه اداره کرد و میزان درآمد موقوفات را در سیستم جامع بانک اطلاعاتی موقوفات به ثبت رسانده است.

وی بیان داست: این فرایند(سیستم جامع بانک اطلاعاتی موقوفات) جهت اطلاع از آمار دقیق و امکانات و استعدادهای موقوفات برای برنامه ریزی برای آینده موقوفات و مساجد و شکوفایی آنها و استفاده بهینه از درآمد آنها راه اندازی شده است.

حجت الاسلام دلبند ثبت درآمد موقوفات را در سیستم جامع بانک اطلاعاتی موقوفات از اقدامات مهم این اداره اعلام و خاطرنشان کرد: این اقدام گامی در جهت ساماندهی موقوفات و بقاع متبرکه است.

رییس اوقاف و امور خیریه ماکو در ادامه از همکاری شهروندان با این اداره در جهت شناسایی و احیاء موقوفات خبر داد و اظهار داشت: در راستای این همکاری سال گذشته در کوی مسکن شهرستان ماکو دو موقوفه شناسایی و به ثبت رسید.

حجت الاسلام دلبند اضافه کرد: این موقوفات تجاری مذهبی در حال حاضر در مرحله واگذاری به اجاره از طریق آگهی مزایده قرار دارد.

وی در تشریح اقدامات مرتبط با مرمت و بازسازی مساجد از طریق درآمد موقوفات شهرستان گفت: در سال گذشته تعداد 12 باب مسجد در شهرستان مرمت و بازسازی شد.

وی با بیان این‎که اعتبارات عمرانی مساجد که در کمیته برنامه و بودجه شهرستان مصوب شده بود، تخصیص داده نشد، تصریح کرد: عدم تخصیص این اعتبار امور مربوط به ساماندهی مساجد را با مشکل مواجه کرد اما با پیگیری های انجام شده مبلغ 270 میلیون ریال از طرف سازمان جهت عمران و بازسازی مساجد شهرستان اختصاص یافت.

حجت الاسلام دلبند بیان داشت: طرح احداث مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در کوه قیه شهرستان ماکو در صورت تخصیص اعتبار عملیاتی خواهد شد./936/ت303/ب
ارسال نظرات