۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۲۸۵۴۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

راه اندازی مؤسسات قرآنی مهم‎ترین ابزار توسعه علوم قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، راه اندازی مؤسسات قرآنی را یکی از مهم ترین ابزار توسعه علوم قرآنی دانست.
حجت الاسلام سپهر در همايش تجليل از خبرنگار حجت الاسلام سپهر ، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ظهر امروز در نشست مدیران مؤسسات قرآنی خوزستان که در تالار اجتماعات اداره کل اراشاد برگزار شد با بیان این‎که طی دو سال اخیر تعداد مؤسسات با یک جهش خوبی افزایش یافته اند گفت: تا عید مبعث امسال تعداد مؤسسات قرآنی در سطح استان به 114 مؤسسه به تعداد سوره های قرآن می رسند و با یک جهش کمی و کیفی با راه اندازی مؤسسات قرآنی در استان یک رخداد و انقلاب قرآنی صورت می پذیرد.

وی با اشاره به حدیث مشهور ثقلین افزود: پیامبر اکرم(ص) در آخرین عمر شریفش به اهل بیت(ع) و قرآن کریم توصیه فرمودند اما ما شیعیان به اهل بیت(ع) توجه ویژه ای داشتیم و داریم و سرمایه بزرگی است اما در مسأله قرآنی در پیشرفت های کمی و کیفی کمتر توجه شده ولی در دوران انقلاب توجه امام راحل و در دوران زعامت مقام معظم رهبری به نشر و توسعه قرآن بیشتر شد و امروز ایران اسلامی جزء کشورهای برتر در همه نشست های قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: قرآن با اهل بیت(ع) شناخته، اجرایی و عملیاتی می شود و مردم به محتوای عمیق مفهوم پی می برند و اهل بیت(ع) با قرآن آن طوری که شایسته جامعه بشری است آشنا می شوند.

وی با بیان این‎که قرآن و اهل بیت(ع) مبلّغ، مروج و مکمل همدیگر هستند تصریح کرد: قبل از تشکیل جمهوری اسلامی در حق قرآن جفای بزرگی شد اما با تأسیس انقلاب اسلامی به دست امام راحل(ره) و استمرار آن از سوی مقام معظم رهبری این دو یادگار پیامبر(ص) در دنیای اسلام خوب جا افتاد و بیداری اسلامی نیز در همین راستا به وجود آمد.

وی با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام راحل(ره)، با بیان این‎که تعبیرات قرآن با تعبیرات بشری فرق می کند یادآور شد: خداوند این همه برکات را در سوره کوثر آورده، زیرا کوثر چشمه جوشان لطف، کرامت و رزق و اولاد صالح وجود مقدس حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام سپهر خاطرنشان کرد: قرآن بهترین عامل و ابزار هدایت است و معارف قرآن مهم‎ترین وسیله رشد بشریت است، از این رو نه تنها قرآن شفا بخش دردها است بلکه روشنی بخش دل ها، مغزها و روان ها است و در زندگی سراسر نور و معنویت و رشد است.

وی با بیان این‎که مؤسسات قرآنی ستارگان قرآنی روی زمین هستند و باید معنویت و انگیزه های خدایی را بالا برد تا اثرگذاری در جامعه بیشتر شود به تأکیدات مقام معظم رهبری در ایجاد نهضت حفظ قرآن برای ده میلیون نفر در کشور اشاره کرد و ادامه داد: سهم استان خوزستان از این تعداد، دو میلیون نفر از یک تا سی جزء است و در این زمینه مؤسسات قرآنی زیر این بیرق نهضت حفظ قرآنی را در استان فراگیر کنند./9461/پ202/ب

ارسال نظرات