۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۱۲۹۶۳۲
مدیر حوزه علمیه گلستان:

طلاب با حضور حداکثری در آیین اعتکاف به ارتقای شخصیت معنوی خود کمک کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گلستان با تأکید بر حضور حداکثری طلاب در مراسم معنوی اعتکاف بیان داشت: یکی از اعمال مهم و پرفیض این ماه عزیز، اعتکاف است که طلاب باید در مساجد جامع شهر خود حضور داشته و از این مراسم بهترین بهره را ببرند.
حجت الاسلام ملكي مدير حوزه علميه گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت­الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) مینودشت با اشاره به اسامی ماه مبارک رجب اظهار داشت: ماهی که در آن قرار داریم، به اسامی گوناگونی همچون شهرالاستغفار، شهرالله و بنابر برخی روایات، ماه امیر مؤمنان نیز نامیده شده است.

وی با اشاره به این­که چهار ولادت معصوم در این ماه اتفاق افتاده است، ابراز داشت: ولادت امام هادی(ع) بنابر روایتی، امام باقر(ع)، امام علی(ع) و امام جواد(ع)، چهار ولادتی است که خداوند متعال در این ماه عزیز قرار داده است.

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به مبعث نبی مکرم اسلام(ص) در ماه رجب، خاطرنشان کرد: یک مناسبت که سرمنشأ هدایت بشر نیز است، مبعث نبی مکرم اسلام است که در ماه رجب اتفاق افتاده است.

عضو شورای حوزه علمیه گلستان با تأکید بر این که نباید از برکات ماه رجب غافل شویم، تصریح کرد: بهترین فرصت برای نزدیکی به خدای متعال، ماه رجب است که شما عزیزان باید به بهترین شکل از آن استفاده کرده و پایه های معنوی خود را مستحکم کنید.

این استاد حوزه افزود: خدا نکند که این ماه بگذرد و انسان نتواند از نعمت های آن بهره ببرد؛ چراکه زمینه هرگونه استفاده جهت رشد و تقرب در این ماه عزیز فراهم است.

حجت­الاسلام ملکی با تأکید بر حضور حداکثری طلاب در مراسم معنوی اعتکاف بیان داشت: یکی از اعمال مهم و پرفیض این ماه عزیز، اعتکاف است که طلاب باید در مساجد جامع شهر خود حضور داشته و از این مراسم معنوی بهترین بهره را ببرند.

وی در ادامه با اشاره به این­که علم بدون معنویت هیچ منفعتی ندارد، اظهار داشت: علمی نافع است که به دنبال آن اخلاق و معنویت باشد؛ چرا که علم بدون معنویت انسان را به بیراهه می­کشاند.

مدیر حوزه علمیه گلستان در پایان ابراز داشت: تحصیل در حوزه‏های علمیه از بهترین راه هایی است که خداوند متعال در پیش روی ما قرار داده و باید قدر این نعمت الهی را دانسته و به اهداف خود دست یابیم./950/پ203/س
ارسال نظرات