۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۶
کد خبر: ۱۲۹۷۱۴
از سوی معاون تبلیغات آستان قدس رضوی صورت گرفت؛

تشریح ویژه‎برنامه‎های حرم مطهر رضوی در ایام ارتحال امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی در ایام 13 رجب و ارتحال امام خمینی(ره) از سوی معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی تشریح شد.
تشریح ویژه‎برنامه‎های حرم مطهر رضوی در ایام ارتحال امام خمینی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی، شب گذشته در نشستی مطبوعاتی در حرم مطهر امام رضا(ع) به تشریح برنامه های این معاونت در ولادت امیرمومنان علی(ع) و ارتحال امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: جشن میلاد حضرت علی(ع) 13 رجب با حضور تولیت آستان قدس رضوی در تالار اماکن متبرکه و نشست و کارگاه تدبر در سیره امام علی(ع) در محل دارالقرآن حرم مطهر برگزار می شود.

وی افزود: همچنین همایش تخصصی حکومت علوی، شخصیت خمینی و بیداری اسلامی با حضور حجت الاسلام نبوی از 13 خردادماه به مدت دو روز در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی در خصوص برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) نیز اظهار داشت: سخنان و اندیشه های امام راحل(ره) برخاسته از فطرت انسانی و آموزه های اصیل دینی و برگرفته از معارف اهل بیت(ع) است بنابراین هرگز کهنه و تکراری نخواهد شد و ما هر سال بیش از گذشته نیازمند مرور اندیشه های امام راحل هستیم.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی ادامه داد: امروز همه منادی شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی شده اند؛ این نهضت بزرگ بیداری اسلامی، مبنایی جز فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ندارد.

وی تصریح کرد: مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و 15 خرداد از سوی آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی ساعت 17:30 چهاردهم خرداد با حضور آیت الله حسینی بوشهری در محل رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر و در روز 15 خرداد نیز در همین زمان و مکان مراسم بزرگداشتی با حضور آیت لله سیداحمد خاتمی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی، اجرای مسابقات فرهنگی نگین کهبه و کبوترانه ویژه میلاد حضرت علی(ع) و ارتحال امام خمینی(ره)، برپایی نمایشگاهی از 80 عنوان تألیفات امام راحل و کتب منتشر شده مرتبط با ایشان به زبان های مختلف در رواق دارالرحمة، نمایشگاه وصیتنامه الهی ـ سیاسی امام به زبان های فارسی، عربی، اردو و آذری، مراسم ویژه زائران عرب، اردو و آذری زبان با محوریت بررسی شخصیت امام خمینی(ره) در صحن های غدیر وجامع و دارالرحمة و مراسم جلوه های قرآنی در کلام و رفتار امام خمینی(ره) در محل دارالقرآن حرم مطهر را از دیگر ویژه برنامه های بیست و دومین سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم امام رضا(ع) عنوان کرد.

وی با اشار ه به هتاکی اخیر نسبت به شخصیت امام هادی(ع)، این اقدام را دست و پازدن دشمن در منجلاب عجز و ناتوانی دانست و ابراز داشت: دشمن زبون وقتی از منطق و استدلال باز می ماند برای ریختن زهر خود حتی به یک آوازه خوان روی می آورد.

وی با بیان این که هرچه شخصیت ائمه بهتر تبیین شود، گرایش و الگوگیری جامعه نیز بیشتر خواهد شد، ادامه داد: بهترین راه مبارزه با این تحرکات پوچ، تبیین سیره و معارف اهل بیت(ع) است، زیارت جامعه کبیره که از امام هادی(ع) رسیده، شناسنامه معارف عمیق شیعه است.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی تأکید کرد: مهارت های زندگی در سیره ائمه اطهار(ع) باید به صورت کاربردی و جزئی برای مردم بیان شود.

گفتنی است ساختمان جدید مجتمع فرهنگی و روزنامه قدس آستان قدس نیز امروز با حضور آیت الله واعظ طبسی افتتاح می شود./930/پ202/ب

ارسال نظرات