۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۳۰۳۶۷

توافق مصریها برای تشکیل مجلس موسسان

خبرگزاری رسا ـ شورای نظامی و گروه های سیاسی مصر برای تشکیل مجلس موسسان با حضور احزاب و گروه های سیاسی و کارشناسان توافق کردند.
مصر


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه العالم، شورای نظامی و گروه های سیاسی مصر در نشستی توافق کردند که مجلس موسسان برای تدوین قانون اساسی با صد عضو متشکل از نمایندگان احزاب و نهادهای دینی و مذهبی ، اتحادیه های حرف و مشاغل ، حقوقدانان ، زنان و جوانان و قبطی ها تشکیل شود.

در پایان این نشست طنطاوی رییس شورای نظامی حاکم بر مصر، از مجلس الشعب و مجلس شورا خواست سه شنبه آینده برای انتخاب اعضای مجمع موسسان قانون اساسی، تشکیل جلسه دهند.

اسامه یاسین نماینده حزب آزادی و عدالت در کنفرانسی مطبوعاتی این دستاورد را ثمره تلاش های حزب آزادی و عدالت با مشارکت بسیاری از احزاب دیگر دانست.

وی افزود: معیاراحزاب در انتخاب نمایندگانشان برای عضویت در مجلس موسسان باید کارآمدی و تخصص باشد.

محمد امین روزنامه نگار مجله اکتبر در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: به محض انتخاب اعضای مجلس مؤسسان ، این مجلس باید نخستین جلسه خود را تشکیل دهد.

حزب عدالت و آزادی شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین که اکثریت کرسی های مجلس را در اختیار دارد، تاکید کرد در صورت متخصص بودن نامزدهای معرفی شده، مصر شاهد نتایج مثبتی خواهد بود./902/د101/ک

ارسال نظرات