۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۱۸۲۲
آیت‌الله وحید خراسانی:

نیمه شعبان همه در سراسر کشور برای فرج امام زمان دست به دعا بردارند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله وحید خراسانی با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان از عموم مردم در سراسر کشور خواست در شب نیمه شعبان برای تعجیل در فرج حضرت صاحب الزمان(عج) دست به دعا بردارند.
آيت الله وحيد خراساني آيت الله وحيد خراساني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید،‌ روز گذشته در دیدار با برخی از دانشگاهیان شهرستان سبزوار که در دفتر این مرجع تقلید در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: از امروز همه باید زندگی خود را طبق این چند کلمه منظم کنند، ابتدا باید بدانید ارتباط با مقام الهی راهش چیست؟ حضرت علی بن الحسین(ع) کیست، کجا ما او را شناختیم؟ کجا فهمیدیم؟ صحیفه سجادیه او زبور آل محمد(ص) است، در این صحیفه آن حضرت در هر دعایی شق القمری کرده و باب معرفت الله را به روی بشر باز کرده است؛ کسی است که روز قیامت منادی ندا می کند این زین العابدین؟ قرآن بخوانید بعد بفهمید که امام چهارم کیست؟ « خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ» نتیجه خلقت منحصر در عبادت است و نتیجه این است که زیور بشریت و زینت انسانیت عبادت خدا است و زینت تمام بندگان خدا، از اولین تا آخرین زین العابدین علی بن الحسین است.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام نیمه شعبان گفت: آن کسی که در آن شب متولد می شود، چه کسی است؟ قلب عالم امکان. در زیارت او کلماتی است که عقل جمیع فقهای مذهب از شیخ طوسی تا شیخ انصاری متحیر است، شیخ طوسی علم طائفه است، وی هزار سال قبل کتابی با اسم «مصباح المتهجد و صلاح المتعبد» نوشته است و در آن کتاب دعایی را از حجت خدا برای شب نیمه شعبان ذکر کرده است که در آن دعا غوغا است، «اللهم بحق هذه الیل و مولودها»، بارلها به حق این شب و آن کس که در این شب متولد شد؛ زمان چه زمانی است، حادثه زمانی چه حادثه ای است؟ این دعا محیر العقول است و بعد به اوصاف امام زمان(عج) می رسد آن جایی که هر بیانی الکن است و هر قلمی می شکند اینجا است، «سَیْفُ اللَّهِ الَّذِی لَا یَنْبُو وَ نُورُهُ الَّذِی لَا یَخْبُو» یعنی این که نهایت کمال بشریت دو کلمه است، یکی علم و دیگری قدرت(دانایی، توانایی)؛ امام زمان در این دعا در قدرت به کجا رسیده و در علم و حکمت به چه مقامی نائل شده است؟ اما قدرتش سیف الله، شمشیر خدا است اما آن شمشیری که کندی ندارد، «سَیْفُ اللَّهِ الَّذِی لَا یَنْبُو»، اما علمش به کجا رسیده است، « نُورُهُ الَّذِی لَا یَخْبُو» شده نور خدا، اما آن نوری که خاموش شدنی نیست، امام زمان این چنین شخصیتی است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: 124 هزار پیغمبر از آدم تا خاتم، تمام ائمه معصومین از امیر المؤمنین تا امام یازدهم آن چه آورده اند دو حرف از علم است یعنی از صحف آدم، صحف نازل بر نوح، زبور داوود، تورات موسی بن عمران، انجیل عیسی بن مریم و قرآنی که «نَزَّلْنا عَلَیکَ الْکِتابَ تِبْیاناً لِکُلِّ شَی‏ءٍ» آن چه از او ظاهر شده دو حرف است، ولی در زمان ظهور ولیعصر(عج) بعد از آن دو حرف 25 حرف علم به زبان او در دنیا پخش می شود و این مقام امام زمان است.

دوری از گناه انسان را به امام زمان نزدیک می‌کند

وی با بیان این که همه باید سعی و کاری کنند که دست عنایت او بر سر یک یک شما باشد، توصیه کرد: تنها راه این است که اول تقوا را رعایت کنیم چون مقام او مقام عصمت کبری است و راه به او بدون تقوا میسر نیست هر چه از گناه پرهیز کنیم به او نزدیک تر هستیم؛ دیگر این که از امروز شروع کنید از اول قرآن به قدری که می توانید هر روزه بخوانید و آن قرآن را به شخص او هدیه کنید. این به مقتضای حدیث صحیح کاری می کند که نظر آن حضرت که اکسیر اعظم خدا است به روح شما می خورد و وقتی خورد آن دل را طلای ناب می کند؛ خاصیت نظر او این است.

حضرت آیت الله وحید خراسانی در ادامه بیان کرد: فقه این مذهب بر اساس روایات است، روایت هم دو جهت دارد، نخست سند و دیگری دلالت؛ کلید دلالت روایات علم اصول است و کلید سند روایات علم رجال است؛ در علم رجال پایه گذار دو امر است، نخست توثیق خاص و دیگری توثیق عام، پایه گذار توثیق عام صاحب این قضیه ای است که در ادامه نقل خواهم کرد و او ابو جعفر محمدبن قولویه که رکن ارکان مذهب حق است، توثیق او در رجال کامل الزیارات سند تمام فقهای مذهب در استنباط است، این مقام صاحب این قضیه است. خود او می گوید «سالی که غرامت حجر الأسود را از جای خودش برداشتند و بعد در فصل حج بنابراین شد که حجر الأ‌سود را به جای خودش برگردانند؛ من در آن سال بار سفر بستم که به مکه بروم» ناقل قضیه چنین شخصیتی است و کسی است که تمام فقها و جمیع علما در ظرف هزار سال متفق بر علم و وثاقت او هستند، خود او می گوید «رسیدم به بغداد وقتی وارد بغداد شدم مبتلا به مرضی شدم که قدرت حرکت از من گرفته شد، دیدم از چنین فیضی محروم شدم، چون خبر داشتم که آن کسی که حجر الأسود را به جای خودش می گذارد منحصرا امام زمان است»، خاصیت حجرالأسود این است که اگر از جای خودش برداشته شد دیگر ممکن نیست در مقام مستقر شود الا به دست امام زمان، در زمان حجاج حجر الأسود از جای خودش منتقل شد دستی که نصب کرد زین العابدین بود.

وی افزود: او در ادامه می گوید «به عشق دیدار او آمدم به مکه بروم در بغداد این چنین زمین گیر شدم، ابن هشام را به نیابت انتخاب کردم و گفتم تو مکه برو چون من قدرت رفتن ندارم، یک نامه به تو می دهم و تو به دنبال باش ببین آن وقتی که حجر الأسود را می آورند آن کسی که حجر را به جای خودش می گذارد و مستقر می شود کیست؟ وقتی او را دیدی به هر قدرتی که در توان داشتی کاری کن که به او برسی و این نامه من را به او برسان، ابن هشام گفت: به نیابت اباجعفر ابن قولویه از بغداد برای تشرف به حج حرکت کردم، روز هشتم بناشد که حجر الأسود را به مقام برگردانند، من عده ای را انتخاب کردم که به وسیله آن عده خودم را به رکن برسانم و ببینم حجر به دست چه کسی نصب می شود، دیدم حجر الأسود را با تشریفات آوردند، اعیان و اشراف آمدند، هر کسی دست برد و حجر را برداشت و گذاشت به مقرش، حجر برگشت همه درمانده شدند و ناگهان دیدم جوانی بر چهره اش خالی است، ـ چه قیافه ای، چه رخساری؟ اسم او اسم پیغمبر خاتم، کنیه او کنیه خاتم، شکل و شمایل او، شکل و شمایل رسول اعظم ـ ناگهان دیدم این جوان پدیدار شد و تمام صفوف باز شد و همه به این طرف و آن طرف بی اختیار افتادند، آمد و سنگ را برداشت و در محلش گذاشت و سنگ آرام گرفت و بعد از آن برگشت، آن ها که افتاده بودند پا شدند و آن غوغا تمام شد و من هم پشت سرش دوان دوان رفتم که خودم را به او برسانم، او آهسته می رفت اما من می دویدم به گونه ای که مردم تصور کردند من دیوانه شدم و راه را باز می کردند؛ تا رسید به جایی که احدی الا من و او نبود، آن جا ایستاد و یک نگاهی به من کرد و گفت: آن چه که همراه توست بده، من دست کردم و نامه ابن قولویه را بیرون آوردم، به دستش دادم، هنوز نامه را باز نکرده فرمود به او بگو امسال سال مرگ تو نیست، از این مرض بهبودی پیدا می کنی و 30 سال دیگر آماده باش، سال سی ام بعد از امسال سال مرگ تو است»، این است لوح محفوظ خدا، این است آن نور اللهی که « لَا یَخْبُو » تمام عالم وجود محیط است، تمام مقدرات عالم همه زیر نظر او است.

نیمه شعبان همه در سراسر کشور برای فرج امام زمان دست به دعا بردارند

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با یادآوری این نکته که شب و روز عالم به حضرت ولیعصر(عج) وابسته است و همه عالم هستی دور محور وجود او می گردد، اظهار داشت: اگر امسال این توفیق حاصل شود و ساعت 11 شب نیمه شعبان سرتاسر این مملکت دست به دعا بردارد که ان شاءالله خواهد شد و این سنت هر سال در این مملکت اجرا می شود و در این ساعت مردها و زنها و بزرگ و کوچک و عالم و جاهل دست به دعا بر می دارند و آن دعا با نفس بندگان گمنام خدا به درگاه خدا به اجابت برسد و فرج آن حضرت نزدیک شود و به حول وقوه خدا همه مشکلات دین و دنیای مردم به برکت عنایت او حل شود.

وی نیز گفت: امیدواریم همه مردم مخصوصا دانشگاهیان کاری کنند که دانشگاه منقلب شود، راه انقلاب هم دو کلمه است و آن قرآن و امام زمان می باشد، «انی تارکم فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ...» قرآن را ترک نکنید، به او هدیه کنید، نفس شما منقلب خواهد شد و دیگر را هم متأثر خواهد کرد. ان شاءالله این عمل به وسیله شما از هر کسی که صادر شود هم در نامه او نوشته می شود و هم در نامه شما؛ از این زندگی استفاده کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی محافل باشکوه عزای فاطمیه امسال که در سراسر کشور برگزار شد، قدردانی کرد./968/پ202/ج
ارسال نظرات