۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۳۱۸۸۹
آیت الله حیدری:

ظهور حضرت ولی عصر اوج دوران انسانیت و رعایت حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی بیان داشت: چهره رژیم آمریکا در این حمله و غصب حقوق ملت ها و زیر سلطه بردن کشور های ضعیف نمایان شده است.
آيت الله حيدري
آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سالروز حمله ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی در 12 تیرماه 1367، اظهار داشت: این حمله به یک هواپیمایی که حدود 289 سرنشین را به کشتن داد، یکی از بارزترین مصادیق نقض حقوق بشر از طرف شیطان بزرگ امریکا است.
 
وی تصریح کرد: حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در راستای حمایت قاطعانه استکبار جهانی از دیکتاتور عراق، صدام در آن زمان بود.
 
آیت الله حیدری به تناقض حقوق بشر از سوی آمریکا و همدستانش اشاره کرد و گفت: آمریکا و اطرافیانش برای ثابت نگه داشتن جایگاه خود در منطقه و جهان، با این که خود را حامی حقوق بشر می داند؛ اما در کشورهای افغانستان، پاکستان و فلسطین شاهد آن هستیم که حقوق ملت ها در نظر گرفته نمی شود بلکه با کشتار انسان های بی گناه همواره دم از حمایت از حقوق بشر می زند.
 
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به بحران های که امروزه در آمریکا رخ داده است، تصریح کرد: انقلاب و خیزش‌هایی که در خاورمیانه و جهان رخ داده، به قلب استکبار جهانی سرایت کرده است و از این مقوله می توان فهمید که خود آمریکا حقوق مردم جامعه اش را هم رعایت نمی کند.
 
وی خاطرنشان کرد: ذات و چهره رژیم مستبد و شیطان صفت آمریکا در حمله، غصب حقوق ملت ها و زیر سلطه بردن کشور های ضعیف نمایان شده است.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنانش با اشاره به استقامت و ایستادگی ملت ایران در مقابل شیطان بزرگ آمریکا اظهار داشت: ملت غیور ایران در برابر تحریم ها و تهدیدها دشمن به خصوص آمریکا هیچ هراسی ندارد و همواره در مقابل رژیم منفور آمریکا ایستادگی خود را ادامه می دهد.
 
وی در ادامه سخنانش به حقوق بشر از نظر اسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: جایگاه حقوق انسان در دین مبین اسلام یک مکان رفیعی دارد که در احادیث آمده است که خداوند در آخرت از حق و حقوق خود می گذرد؛ اما از حق الناس نمی گذرد.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ظهور حضرت ولی عصر(عج) را اوج دوران انسانیت و حقوق بشر دانست و گفت: بالاترین حقوق بعد از حق انسانیت، حقوق الهی است که وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور می کنند این حقوق را به نحو احسن ادا می کند.
 
آیت الله حیدری با اشاره به این که در عصر غیبت باید افراد گوهر انسانیت خود را حفظ کرده و در برابر هوا و هوس نفسانی خود ایستادگی کنند، تأکید کرد: خداوند متعال در وجود انسان قدرت انجام گناه و تقوا را نهاده است و به او اختیار داده است و اگر در این میان فطرت انسان در برابر هواهای نفسانی مقابله کند، در واقع گوهر انسانیت خود را حفظ کرده است.
 
وی افزود: رستگار کسی است که نفس انسانی را تزکیه کند و در واقع قداست و پاکی فطرت خود را نگه دارد و اجازه ندهد زیر خروارها گناه و فساد به نابودی کشیده شود./9458/پ202/س
 
ارسال نظرات