۲۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۳۲۷۵۳
امام جمعه موقت مشهد:

قوای سه گانه کاهش فشار ناشی از تحریم ها را در رأس امور قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی هدف تحریم ها را دلسردکردن مردم از نظام دانست و تأکید کرد: مبارزه با تحریم ها و کم کردن فشار ناشی از آن باید در رأس برنامه های قوای سه گانه باشد و غفلت کردن از این مهم، میدان دادن به دشمن به شمار می رود.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که «دشمن از ایران اسلامی می هراسد نه ایران هسته ای»، اظهار داشت: تجربه به خوبی نشان داده است آنچه موجب رویش و بالندگی انقلاب اسلامی شده، ایمان و باور اسلامی مردم بوده است که سخن یک مرجع روشن ضمیر را پذیرفته و به دنبال آن در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، تحریم ها و توطئه ها ایستادگی کرده و می کنند.

وی افزود: این ایستادگی ملت ایران، دشمن را بر سر دوراهی بی سابقه ای قرار داده است که یا باید دست از مبارزه با نظام اسلامی و سلطه و غارتگری بردارد و یا در هر شرایطی با توجه به مصلحت خود با نظام مبارزه کند. دشمن با انتخاب گزینه دوم می خواهد از طرق مختلف خصوصا فشارهای اقتصادی ملت را از پا دربیاورد تا از دست از حمایت نظام بردارند.
 
هدف تحریم ها، خسته و پشیمان کردن مردم از دین وایمان است
 
حجت الاسلام فرزانه، هدف تحریم ها را خسته و پشیمان کردن مردم دانست و گفت: از این رو هر کاری که موجب شود این هدف در واقعیت زندگی یا احساس و افکار مردم ایجاد شود، جرم و خیانت محسوب می شود.
 
امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: آنان که با ورود کالاهای غیرضروری از طریق قانونی وغیرقانونی به تولید ملی ضربه می زنند، کاسبانی که در بازار بدون هیچ منطقی و با سوء استفاده از ضعف نظارت، نرخ ها را تصاعدی افزایش می دهند، قلم به دستانی از هر قشر که به گونه ای سیاه نمایی می کنند، شکست خوردگان سیاسی که از سیلی مردم ناراحت هستند و می خواهند این وضعیت را دستاویزی برای ناکارآمد نشان دادن نظام قرار دهند، همه و همه به نوعی با دشمن همراهی می کنند.
 
قوای سه گانه کاهش فشار ناشی از تحریم ها را در رأس امور قرار دهند
 
وی تأکید کرد: مبارزه با تحریم ها و کم کردن فشار ناشی از آن باید در رأس برنامه های قوای سه گانه باشد و غفلت کردن از این مهم، میدان دادن به دشمن به شمار می رود. از سوی دیگر دشمن بداند که با توجه به سه واقعیت شکست خواهد خورد.
 
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: نخست، گرفتاری ها و بیچارگی های خود دشمن در اثر سقوط مزدورانشان در منطقه است، دوم این که نظام جمهوری اسلامی نظامی قدرتمند و متکی بر حمایت مردمی است و نهایت اینکه مردم متدین، بصیر، هوشمند و مقاوم ایران در برابر توطئه ها ایستادگی می کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان اینکه مقاومت مردم، نظام را در برابر توطئه های دشمن واکسینه کرده است، گفت: استکبار جهانی به جای سرنگونی نظام اسلامی باید منتظر سقوط خود باشد.
 
ضربه زدن به ملت در اثر پیروی هوای نفس، گناهی نابخشودنی است
وی همچنین در خطبه نخست نمازجمعه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که می فرمایند«بر خواسته های نفستان مسلط شوید زیرا اگر قدرت یابند مالک شما می شود»، ابراز داشت: به همین دلیل است که نبی اکرم(ص)، مبارزه با خواسته های غریزی را جهاد اکبر می دانند. این غرایز اگر تعدیل نشوند انسان را مدیریت می کنند و آن گاه دیگر مقاومت سودی ندارد.
 
امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی، جهاد و تلاش برای تسلط بر خواسته های نفسانی بر همه خصوصا مسوولان جامعه واجب است چرا که اگر مسوولان در باتلاق خواسته های نفسانی گرفتار شوند به ملت ضربه می زنند و ضربه به ملت، گناهی نابخشودنی است.
 
حجت الاسلام فرزانه، توقف در رشد وکمال انسانی، اشرافی گری، غرور، لذت جویی و بی عدالتی را از عوارض گرفتاری در هوای نفس دانست و افزود: ماه شعبان بهترین موقعیت برای مبارزه با نفس و آمادگی برای ورود به ماه خدا است./930/پ201/س
 
ارسال نظرات