۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۹۸۹
آیت الله طبرسی:

دینی که از حوزه و روحانیت آموخته نشود، آلوده به افکار سکولاریستی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی در گرهمایی روحانیان مازندران گفت: دینی که از حوزه وروحانیت گرفته نشود، مملو از ناخالصی و توأم با روشنگری و افکار سکولاریستی خواهد بود.
آيت الله طبرسي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز درگردهمایی بزرگ علما وروحانیان استان که در مصلی امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد، روحانیت را مرزبانان شریعت و سربازان ولایت دانست و گفت: امروز نقش روحانیان به عنوان حافظان دین از هر زمان دیگری حساس تراست.


وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه با عظمت بستر و فرصت مناسبی برای ابلاغ پیام احکام الهی به جامعه است.


نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری، روحانیت را ادامه دهنده مسیر پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) دانست و خاطرنشان کرد: سازمان روحانیت یک مجموعه دینی، انبیائی و اولیائی است.


آیت الله طبرسی با بیان این که لباس روحانیت نشانه نبوت است، خاطرنشان کرد: روحانیت فدایی، مفسر و مدافع دین اسلام است.


نماینده ولی فقیه در مازندران، خاتمیت را شامل سه رکن دانست و با بیان این که حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) رکن اول و دوم خاتمیت هستند، تصریح کرد: علما و روحانیان نیز رکن سوم خاتمیت محسوب می شوند.


آیت الله طبرسی با بیان این که تا به امروز ارشاد، مرزبابی، مرزداری از شریعت محمدی با روحانیت اصیل بوده است، گفت: علما خود را حافظان دین مبین اسلام می دانند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.


امام جمعه ساری با تأکید براین که روحانیت باید فقیه در دین باشد تا شریعت را مرزبانی کند، افزود: حفاظت از اسلام ناب محمدی نیازمند سربازی است و تا لباس سربازی به تن نکنیم نمی توانیم از دین دفاع کنیم.


نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حوزه های علمیه هم باید شریعت شناس  و هم شریعت محور باشند، گفت: خوشبختانه حوزه و روحانیت در تاریخ همه توان خود را در دفاع اسلام راستین به کار گرفته است و این جزء افتخارات روحانیت است.


آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: دینی که از حوزه وروحانیت گرفته نشود، مملو از ناخالصی و توأم با روشنگری و افکار سکولاریستی خواهد بود.


امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود، ماه مبارک رمضان را بستری برای تبلیغ دین مبین اسلام دانست و گفت: مبلغان دینی باید از این فرصت به وجود آمده در جهت بسط و گسترش احکام ناب و متعالی اسلام بهره گیرند.


وی با اشاره به این که مباحث اعتقادی، اخلاقی و احکامی سه فصل مهم دین مبین اسلام هستند، افزود: روحانیت در بخش اعتقادی وظیفه شبهه زدایی از دین را دارد.


نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز شاهد گسترش روز افزون شبهات علیه دین هستیم، خاطرنشان کرد: روحانیت تنها قشری است که قادر پاسخگویی به شبهات است.


امام جمعه ساری با اشاره به این که روحانیت باید بخش مهمی از ماه مبارک رمضان را به بیان احکام برای مردم اختصاص دهد، افزود: متأسفانه بخشی از مردم همچنان در مسائل ابتدایی احکام اسلام دچار مشکل هستند.


وی با تأکید براین که مبلغان دینی باید مسأله تقلید را برای نسل جوان به خوبی تبیین کنند، تصریح کرد: امروز هر فردی که به سن تکلیف می رسد باید مقلد یک مرجع دینی باشد.


آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت اخلاق اسلامی است، گفت: جامعه امروز ما مبتلا به مادیت اخلاقی هستند.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که  روحانیت باید در احکام اخلاقی جامعه را آرایش و پالایش کند، بیان داشت: روحانیت باید هم جامعه را بسازد وهم آن را پرورش دهد.


وی در بخش دیگری ازسخنان خود با بیان این که دشمنان جرأت حمله نظامی به ایران اسلامی را ندارند، خاطرنشان کرد: امروز کشورمان در اوج اقتدار بین المللی قرار دارد.


نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان این که امروز دشمنان پروژه فشار اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده اند، تصریح کرد: در چنین شرایطی همه باید یک تحلیل ویک حرف داشته باشیم.


وی با تأکید براین که مسؤولان باید منازعات سیاسی را کنار بگذارند، گفت: آحاد جامعه اسلامی به ویژه کارگزاران نظام وظیفه دارند پشت سر رهبری گام بردارند.


امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که مسؤولان باید در آستانه ماه مبارک رمضان در خصوص گرانی ها تدابیری بیاندیشند، افزود: نباید این مشکلات اقتصادی موجب رنجش خاطر مردم کشورمان شود./950/پ201/ب

ارسال نظرات