۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۳۵۰۲۷
مدیر حوزه علمیه کرمان:

رشد حوزه علمیه کرمان در گرو بازگشت علمای این دیار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان کرمان گفت: با اهتمام مقام معظم رهبری و حمایت نماینده ایشان تلاش ها برای بازگشت علمای استان آغاز شده است.
حجت الاسلام و المسلمين حسين اللهوردي - مدير حوزه علميه استان کرمان

 

حجت الاسلام والمسلمین حسین الله‎وردی، مدیر حوزه علمیه کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با ابراز امیدواری در بازگرداندن علمای کرمان به دیار خود، تصریح کرد: حضور دوباره این فضلا، در غنای علمی حوزه های استان و پیشرفت روز افزون این نهاد تأثیر  بسزایی دارد.                     

 

حجت الاسلام والمسلمین الله‎وردی در پاسخ به سؤال میزان قدمت حوزه علمیه کرمان ابراز داشت: مدرسه علمیه محمودیه کرمان با بیش از چهار قرن سابقه در ردیف حوزه های تاریخی و فعال کشور قرار دارد که از این نمونه می توان مدارس امیر و خاندان قلی بیگ کرمان را نام برد.

 

وی افزود: در دیدار علمای کرمان با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در سال 84 انجام شد، حضرت آیت الله مکارم شیرازی حوزه علمیه کرمان را از حوزه های کهن و باسابقه کشور دانست.

 

این استاد برجسته حوزه آیت الله صالحی را احیاگر حوزه علمیه کرمان دانست و افزود: آیت الله صالحی در سال 1322 به دستور حضرت آیت الله بروجردی مأمور به ترویج فرهنگ دینی و احیای حوزه علمیه کرمان شد و مدرسه علمیه معصومیه که از سوی رضا خان به دارالمساکین تبدیل شده بود را نقطه شروع کار خود قرار داد.

 

مدیر حوزه علمیه کرمان اظهار داشت: آیت الله صالحی با وجود این که از جایگاه علمی بالایی برخوردار بود اما با اخلاص مثال زدنی خود شروع به تربیت و آموزش طلاب از سطح و مقدمات نمود، که علمایی نظیر آیت الله حقیقی و آیت الله روحانی از شاگردان برجسته این استاد وارسته بودند.                                                   

 

وی تعداد مدارس فعال استان را 23 مدرسه علمیه عنوان کرد و افزود: نیمی از اساتید مدارس علمیه کرمان بومی و  دارای سطح علمی رضایت بخشی هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین الله‎وردی در ادامه عنوان کرد: یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت علمی حوزه ها، فراهم کردن اساتید عالم و دلسوز برای طلاب است.

 

وی اظهار داشت: به همت مدیران مشکل خاصی در رابطه با استادسرا نداریم اما در شهرستان ها با کمبود استادسرا مواجه هستیم.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک درس خارج و رشته های تخصصی در سطح شهر کرمان راه اندازی شود./9702/ت 302/ب

ارسال نظرات