۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۳۵۷۱۰
مدیرکل اوقاف چهارمحال‎وبختیاری خبرداد:

اجرای 6 طرح جامع عمرانی برای بقاع متبرکه استان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری توسعه موقوفات را ضامن بقای تبلیغات دینی و برنامه‌های فرهنگی اماکن مذهبی و مساجد دانست.
وقف

 

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز اظهار کرد: با افزایش 20 درصدی درآمد بقاع استان در چهار ماه نخست سال جاری، شش طرح جامع عمرانی برای امامزدگان استان تهیه و تصویب شد.

وی اظهار داشت: طرح وقف تجمیعی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص این استان فعال شده است که براساس آن مردم می‌توانند با کمترین مبلغ در این طرح شرکت کنند و یکی از واقفان این طرح مشارکتی باشند.

ثبت بیش از 270 موقوفه در چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که هم‌اکنون بیش از 270 موقوفه در استان به ثبت رسیده است تصریح کرد: بیش از 100 بقعه متبرکه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان وقف را میراثی جاویدان و ارزنده دانست و اظهار کرد: وقف از مصادیق بارز نیکوکاری است که در بخش‌های مختلف ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی موقوفات در این استان افزود: بدون تردید در شرایط کنونی توسعه موقوفات ضامن بقای تبلیغات دینی و برنامه‌های فرهنگی اماکن مذهبی و مساجد خواهد بود.

حجت الاسلام طباطبایی بر ضرورت نهادینه‌کردن فرهنگ وقف در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: مبلغان و روحانیان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ وقف و ترغیب آحاد مختلف مردم به امر حسنه وقف دارند تا این مهم بیش از پیش برای عموم مردم تبیین و‌ شفاف‌سازی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان این که وقف شامل اعمال خیریه گوناگونی است خاطرنشان کرد: بر همین اساس تمام پیشرفت‌های بخش‌های اقتصادی، پزشکی، آموزشی و خدماتی کشور مرهون امر وقف است./9461/ت302/ب

ارسال نظرات