۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۳۶۲۲۳
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا:

بزرگداشت علما و فقها، ترویج دیانت در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه را مسأله ای ضروری دانست و گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و مراجع بزرگ هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده فرهنگی ایستادگی کنند.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، جلسه ستاد هماهنگی همایش ملی علامه محمدتقی آملی امروز با حضور رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، مدیرکل حوزه ریاست بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا و مسؤولان شهری آمل برگزار شد.

 

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با بیان این که هدف از برگزاری چنین همایش هایی این است که دیانت و خدا محوری را به نسل امروز جامعه نشان دهیم و از آن برای تجربه اندوزی آیندگان بهره گیریم، گفت: اگر فرهنگ جامعه بر مبنای  اخلاق بنا نشود پوچ و بی فایده بوده و نتیجه ای را در بر نخواهد داشت که بدین منظور باید در راستای ترویج اخلاق اسلامی در جامعه همت والایی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به این که تبیین بعد اخلاقی شخصیت علامه محمدتقی آملی یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: نباید مفاخر و رجال بزرگ ما بدلیل اطلاع رسانی نا مناسب نا آشنا بمانند و باید در برگزاری چنین همایش های ارزنده ای همت و اقدامی خاص صورت گیرد.

 

حجت الاسلام جوادی آملی، تشکیل ستادی متمرکز برای برنامه ریزی دقیق و سازماندهی کارها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این ستاد به منظور تقویت سطح کیفی همایش با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان، حوزه های علمیه و دیگر نهادهای فرهنگی تشکیل شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود همچنین از چاپ برخی آثار علامه محمد تقی آملی از سوی کمیته علمی این همایش بزرگ خبر داد و تصریح کرد: افزون بر آن جمع آوری و تدوین زندگی نامه این عالم برجسته نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه را مسأله ای ضروری دانست و گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و مراجع بزرگ هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده فرهنگی ایستادگی کنند.

 

وی، تکریم از عالمان دین را امری مهم و ارزنده دانست و گفت: دیار مازندران از دیرباز مأوای پرورش علما  بوده است که آثار و افکار آنان همچون چراغی روشن بر تارک فرهنگ این سرزمین پاک می درخشد.

 

یدالله اکبرزاده، فرماندار آمل نیز در این جلسه با تاکید بر این که همایش ملی علامه محمدتقی آملی یک فرصتی ارزنده برای شهرستان است، گفت: این شخصیت بزرگوار در همه زمینه ها از ارزش و مقام والایی برخوردار است و باید ابعاد شخصیتی این بزرگوار به سراسر میهن ایران شناسانده شود.

 

وی با بیان این که آمادگی کامل برای برگزاری همایش ملی علامه محمدتقی آملی وجود دارد، گفت: همه دستگاه های اجرایی باید با همتی ارزنده و شایسته در راستای برگزاری این همایش بزرگ اقدام کنند.

 

همچنین محمد محمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این جلسه با بیان این که برگزاری چنین همایش های ارزنده ای یک افتخار برای شهرستان محسوب می شود، گفت: شخصیت های بزرگی چون حضرات آیات جوادی آملی و حسن زاده آملی که از افتخارات ارزنده جهان تشیع هستند در محضر علامه محمدتقی آملی افتخار شاگردی داشتند.

 

وی با اشاره به این که تکریم بزرگان و عالمان از وظایف اصلی ما در شرایط کنونی است، خاطرنشان کرد: باید از داشته های گرانقدر خود به منظور آشنایی بیش از پیش جوانان با عالمان بهره گیریم که این امر ثمرات فراوانی را برای ترویج فرهنگ جامعه براساس تعالیم والای اسلامی خواهد داشت.

 

به گزارش خبرنگار رسا، از جمله مصوبات این جلسه دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سخنران ویژه مراسم، نامگذاری یکی از میادین شهر به نام علامه محمدتقی آملی و هماهنگی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی جهت برگزاری مراسم در سالن همایش های این دانشگاه بود که قرار شد مسؤولیت امر نسبت به پیگیری موضوعات فوق اقدام کنند و همچنین محمد محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل به عنوان دبیر همایش ملی علامه محمدتقی آملی انتخاب شد.

 

گفتنی است، همایش ملی علامه محمد تقی آملی در ششم مهر ماه به میزبانی شهرستان آمل برگزار خواهد شد./950/پ202/س

 

ارسال نظرات