۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۳۶۳۲۸
امام جمعه موقت نکا:

تحریم آخرین گزینه دشمنان برای رویارویی با ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت نکا گفت: اقتصاد مقاومتی، مقابله مهم با تهدید ها و تحریم های دشمن است و تحریم صنایع بالادست اثری بر ایران و اقتصاد آن ندارد.
تحريم


به گزارش خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام مختار نظری، امروز در خطبه های نماز جمعه نکا افزود: تحریم ها و تهدیدهای دشمن با تحقق اقتصاد مقاومتی خنثی می شود و دنیای استکباری بار دیگر از این بیهوده کاری های خود پشیمان خواهد شد.

وی با اشاره به تهدید دشمن در صنایع بالادستی همچون نفت اظهار داشت: در صنایع بالادستی نفت از قبیل تولید علی‌رغم وجود تحریم‌ها و تهدیدها هیچ مشکلی نداریم و با خیال راحت می توانیم این تحریم را پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: اگر در صدور نفت ایران خللی ایجاد شود تأثیری بر اقتصاد ما نخواهد داشت و دشمن تنها خیال می کند که با این فشار، می تواند نظام را به زانو در آورد.

امام جمعه موقت نکا ادامه داد: البته در این تحریم نفت علیه ایران اوباما راضی نبود نه به این دلیل که نسبت به ایران و ملت ما دلسوزی داشته باشد نه، فقط به این دلیل که گمان می کند این آخرین گزینه تهدید علیه ایران است و اگر ایران این تهدید را همچون گذشته تبدیل به فرصت کند دیگر گزینه ای برای تهدید ندارد.

حجت الاسلام نظری با اشاره به فرمایشات رهبری و اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه بررسی کنیم دشمن در کدام حوزه وارد شده و بر ما فشار می آورد و ما با اقدامات سنجیده مانع نفوذ و فشار بیشتر دشمن شویم و در شرایط آرمانی تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی یادآورشد: یکی از مواردی که در راستای اقتصاد مقاومتی مد نظر است، دادن ارز به مردم است که سالانه در حدود هفت میلیارد دلار ارز در اختیار مردم ما قرار می گیرد و باید با سازماندهی مناسب این ارز در اختیار سفرهای ضروری قرار گیرد.

به گفته حجت الاسلام نظری سالانه 70 درصد مقدار ارزی که به مردم داده می شود برای سفرهای شخصی است که باید سازماندهی شود و در اختیار سفرهای ضروری قرار گیرد که در این راستا حدود پنج میلیارد دلار صرفه جویی کرده ایم و این یک راه مقابله با تحریم اقتصادی است.

امام جمعه موقت نکا گفت: حمایت از اقدامات پژوهش بنیان، اولویت بندی کالاها و اختصاص ارز دولتی به آنان، جلوگیری از واردات بی رویه همه راهی  برای مقابله با تحریم اقتصادی است.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: در سال گذشته 70 میلیون دلار اسباب بازی بچه و 150 میلیون دلار لوازم آرایشی وارد کشور شد که بیانگر عدم مدیریت درست و خارج شدن ارز از کشور است که باید در واردات مدیریت درست اعمال شده و بدانیم چه کالاهایی را باید وارد کنیم.

امام جمعه موقت نکا در ادامه با اشاره به روز کارمند و هفته دولت، اظهار داشت: کارکنان دولت باید مراقب باشند که در جهت خدمات رسانی به مردم گام بردارند و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

وی گفت: خدمتگزاری به مردم ایجاب می کند که متواضع باشیم و نباید این نکات مهم در خدمات رسانی به مردم فراموش شود.

حجت الاسلام نظری همچنین با سفارش به تقوای الهی، بر حلال خوری در جامعه تاکید کرد و افزود: غذای حرام قساوت قلب آورده و در نسل های مختلف تاثیر است و باید مراقب غذا و لقمه هایی که برای خانواده تهیه می کنیم باشیم.

وی با اشاره به این که اولیای خداوند و بزرگان ما نه تنها مراقب غذای حلال خود بودند بلکه از غذای شبهه ناک نیز خودداری می کردند، اظهار داشت: آیت الله کوهستانی از علما و آیات منطقه در کوهستان بهشهر بعد از اصلاحات اراضی هشت سال برنج بیت خود را از مناطق کوهستانی بهشهر تهیه می کردند تا حرامی وارد مال ایشان نشود./950/پ202/ج

ارسال نظرات