۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۳۶۴۰۹
استاد حوزه و دانشگاه:

هدف وهابیت از تخریب قبرستان بقیع تضعیف شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه وهابیون مخالف عظمت و ترویج شیعیان هستند، گفت: هدف وهابیت از تخریب قبرستان بقیع و قبور ائمه تضعیف شیعیان و ضربه زدن به اصالت شیعیان است.
بقيع

حجت الاسلام سید محمود نبوی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه وهابیان دارای عقاید بسیاری هستند و یکی از آنها این است که نباید روی قبور اولیاء و انبیاء بنایی ساخته شود، افزود: این عقاید از نظر ما شیعیان مردود است به این دلیل که سیره سلف صالحین و بزرگان بر حفظ قبور انبیاء و اولیاء بوده است و حفظ آثار و قبور آنها موجب اصالت و مهر و محبت ما نسبت به اولیاء و امامان است و ساخت بنا بر قبور بزرگان نشان از ترفیع و عظمت آنها دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: وهابیان می‌دانند که زندگی و حیات شیعیان گره‌خورده با آثار و قبور انبیاء و اولیاء است و احیا و قبور امامان به شیعه جان می‌بخشد و چون نمی‌خواهند شیعه قدرت پیدا کند به مخالفت شدید و متعصبانه با شیعیان پرداخته و قبور ائمه(ع) را در بقیع و کربلا تخریب کردند تا ضربه‌ای به اصالت و دین شیعه وارد کنند و مصونیت شیعه را با خطر مواجه کنند.

حجت‌الاسلام نبوی با اشاره به اینکه عقائد وهابیت بسیار زشت، نادر و منفور است، افزود: ما باید در کشور خود و کشورهای شیعی که دارای قدرت هستیم مخالفت خود را احیا کنیم و هر ساله این ایام را به خاطر داشته و با وهابیت به گونه‌ای که حساسیت شدید ایجاد نشود مقابله کنیم و با مخالفت خود از حرکت مخرب و انحرافی وهابیت جلوگیری کنیم و پیروزی در این امر مهم در گرو اتحاد هرچه بیشتر مسلمانان است.

استاد حوزه و دانشگاه اتحاد مسلمانان را موجب پیشرفت اسلام عنوان کرد و افزود: همان‌گونه که اتحاد مسلمانان در پیشرفت آنها مؤثر است، عدم اتحاد هم در تخریب اسلام تأثیر دارد و موجب می‌شود تا دشمنان به ویژه وهابیت سوء‌استفاده و نسبت به دین مبین اسلام طغیان وسرکشی کنند و این برای جامعه اسلامی بسیار مضر و شکننده است.

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه شیعیان یک‌صدا و به تنهایی برای دفاع از دین فریاد می‌زنند و مسلمانان دیگر نه تنها به یاری شیعیان نمی‌پردازند بلکه از نابودی دین خود نیز جلوگیری نمی‌کنند، گفت: این روزنه‌ و شکاف‌ها در بین مسلمانان موجب تضعیف اسلام و مکتب حسنه پیامبر(ص) خواهد شد و این امر بسیار سخت و مهلک خواهد بود.

وی حساسیت بسیار زیاد وهابیان نسبت به قبرستان بقیع را نشأت گرفته از وجود چهار امام شیعیان در بقیع دانست، و اظهار داشت: چون قبرستان بقیع به عنوان سمبل و نمادی برای شیعیان محسوب می‌شود و موجب تقویت شیعه است و وهابیان نمی‌توانند ببینند که شیعه در کشورشان تا این حد عظمت پیدا کند و دارای نماد و موجودیت باشد برای همین از نزدیک شدن مسلمانان به ویژه شیعیان به این مکان مقدس جلوگیری می‌کنند.

حجت‌الاسلام نبوی با اشاره به اینکه وهابیت در صدد تخریب قبر پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز بودند، خاطرنشان کرد: چون وهابیان حساسیت مسلمانان را نسبت به پیامبر(ص) می‌دانستند و احتمال می‌دادند که اگر قبر پیامبر(ص) را تخریب کنند موجب شورش مسلمانان می‌شوند، برای همین از تخریب قبر پیامبر(ص) دست کشیدند و منتظر موقعیتی هستند تا شکاف و رخنه‌ای بین مسلمانان صورت بگیرد و اتحاد آنها از بین برود تا بتوانند نقشه شوم خود را عملی کنند و ما مسلمانان به ویژه شیعیان باید مراقب اتحاد و وحدت خود باشیم تا مورد سوء‌استفاده دشمنان قرار نگیریم.

وی در پایان اتحاد مسلمانان و مقابله آنها با دشمنان را امری ضروری و لازم عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم پیروز و موفق باشیم  باید تا ظهور امام‌عصر(عج) این اتحاد خود را مستحکم نگه داریم و از ایجاد شکاف در دین خود جلوگیری کنیم، به امید روزی که امام‌زمان (عج) خود حکومت اسلامی را به دست گرفته و زمین را از ظالمان و مفسدین پاک کند. /907/ت302/ن

ارسال نظرات