۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۳۶۸۴۰
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

عده‌ای منافع ملی را قربانی امیال شخصی خود می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری نقد دلسوزانه همراه با ارائه راهکار را در مسیر پیشرفت کشور و تحق آرمان‌های نظام ضروری دانست و گفت: متأسفانه برخی در حال نیش زدن به دولت و حکومت اسلامی هستند و قصدشان تخریب و نقدهای غیر منصفانه بدون ارائه راهکار است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: تأکید فراوانی از سوی مقام معظم رهبری شده که در این ایام اعضای مختلف دولت عملکرد خود را در اختیار مردم قرار داده و با اطلاع رسانی دقیق موجبات دلگرمی و اعتماد را در مردم ایجاد کنند.
دولت در عین پر کاری و تلاش در مسائل فرهنگی کوتاهی کرده است
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی عملکرد دولت را مثبت ارزیابی کرد و با بیان این‌که دولت نهم با شعارهای انقلابی و پیگیری راه امام خمینی(ره) و شهدا روی کار آمد، ابراز داشت: در عین حال که دولت از نظر فرهنگی و اقتصادی نواقصی داشته و انتقاداتی نیز در این امور وارد شده، اما در بسیاری از صحنه‌ها عملکرد قابل قبولی داشته است.
وی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضا هیأت دولت اشاره و رهنمودهای ایشان را موجب پیشرفت و تعالی دولت دانست و گفت: دولت به حق پر کار و خستگی ناپذیر عمل کرده و به این خصلت معروف شده است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری خواستار توجه بیشتر دولت به نظر کارشناسان و متخصصان رشته‌های مختلف شد و اظهار داشت: اگر دولت به هم اندیشی با متخصصان توجه کند قدم‌های مناسبی در مسیر رشد اعتلای فرهنگی و رفاه عمومی جامعه برداشته خواهد شد.
دولت از ظرفیت اجلاس عدم تعهد برای تبادل افکار و برطرف کردن مشکلات جهان استفاده کند
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی بر ضرورت استفاده دولت از فرصت برگزاری جنبش عدم تعهد تأکید کرد و گفت: این اجلاس بهترین فرصت برای نشان دادن انزوای استکبار و صهیونیست و در متن بودن نظام اسلامی است.
وی ادامه داد: امیدواریم دولت با رایزنی و تبادل افکار با سران کشورهای غیر متعهد بتواند قدم‌های مناسبی در مسیر برطرف کردن مشکلاتی که استکبار در مسیر پیشرفت کشورهای مسلمان و آزادیخواه جهان بوجود آورده است، گام بردارد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه هدفمندی یارانه‌ها و نظام مند کردن مصرف انرژی را از نقاط مثبت و تأثیرگذار دولت توصیف کرد و ابراز داشت: امیدواریم دولت در اجرای هرچه بهتر و بیشتر طرح‌هایی که موجبات رفاه و آسایش روحی و جسمی جامعه اسلامی می‌شود موفقیت بیشتری کسب کند.
نقد دلسوزانه همراه با ارائه راهکار به پیشرفت کشور کمک می‌کند
وی در ادامه نقد دلسوزانه همراه با ارائه راهکار را در مسیر پیشرفت کشور و تحق آرمان‌های نظام ضروری دانست و گفت: کسانی که به عنوان دلسوزان امت دینی هستند گاهی در مواجهه بعضی از کمبودها و نواقص زبان به گلایه باز می‌کنند و قطعاً به دنبال اهداف خیر هستند تا دولت و حاکمیت با استفاده از امکانات موجود و ظرفیت‌های نظام اسلامی نواقص را بر طرف کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی اضافه کرد: اما متأسفانه برخی در حال نیش زدن به دولت و حکومت اسلامی هستند و قصدشان تخریب و نقدهای غیر منصفانه است و در صدد ارائه راهکارها و پیشنهادهای مناسب برای تعالی و پیشرفت کشور نیستند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلی و فرعی کردن امور اشاره کرد و ابراز داشت: همیشه عده‌ای که به دنبال مطامع و منافع خود هستند و چون خودشان را محور قرار داده منویات و خواسته‌های خود را اصل می‌دانند و هرچیزی که با منافع آنها سازگاری ندارد هرچند منافع قاطبه مردم باشد از آن چشم پوشی می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی اضافه کرد: این فکر خطرناکی است که عده‌ای دانسته یا ندانسته با خود محوری به دنبال رسیدن به منافع خود باشند و منافع ملی و موفقیت نظام و کشور برای آنها از اصالت برخوردار نباشد./927/ت302/ج
ارسال نظرات