۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۳۷۱۱۱
مسؤول امور شعب بنیاد فرهنگی حضرت مهدی:

تربیت نسل منتظران واقعی بر عهده مادران منتظر است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور شعب بنیادهای فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در کشور گفت: هدف از برگزاری دوره‌های معارف مهدویت برای خواهران، تربیت نسل منتظر است.
مهدويت
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واحدخبر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی، مسعود دریس، مسؤول امور شعب بنیادهای فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)کشور، در جمع شرکت کنندگان این آزمون در مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) گفت: افرادی که می خواهند در مسیر مهدویت گام بردارند بدانند که دراین مسیر دعوت شدند و این فرصت برای تزکیه نفس و تربیت دیگران باید به خوبی بهره برداری کنند.
مسوول امور شعب بنیاد های فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم زندگی مهدوی داشته باشیم باید 5 گام برداریم ؛ مهدی شناسی، مهدی محبی، مهدی باوری، مهدی یاوری، زندگی مهدوی یا مهدی زیستن است که می توانیم آن وقت بگوییم در مسیر امام زمان (عج) گامی برداشتیم .
وی هدف از برگزاری دوره های معارف مهدویت برای خواهران، تربیت نسل منتظر عنوان کرد و افزود: بانوانی که در دوره های معارف مهدویت شرکت کردند بسیاری از آنها دروس حوزوی را تجربه کردند چه بسا استاد حوزه علمیه زمانی که با معارف مهدویت دراین بنیاد آشنا شود بتواند حوزه و دانشگاه بیشتری در کشور با معارف ناب مهدویت آشنا سازد.
در ادامه حجت الاسلام سیدجعفرموسوی نسب اظهار داشت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در سال 79 با پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و با همکاری برخی از شخصیت های علمی و فرهنگی و موافقت مقام معظم رهبری در تهران تأسیس گردید.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی هدف از تاسیس این نهاد را تعمیق و گسترش فرهنگ مهدویت در سطح جامعه عنوان کرد و افزود: تربیت مبلغ، پژوهشگر و مدرس مباحث مهدویت و به منظور پشتوانه علمی و فرهنگی فعالیت می کند.
وی در ادامه خطاب به شرکت کنندگان این آزمون، گفت: کسانی که در این آزمون بتوانند حائز رتبه شوند، از آنها مصاحبه خواهد شد و می توانند با توجه به نمره کسب شده وارد دوره های آشنایی با معارف مهدویت یا تربیت مربی شوند.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی، با بیان اینکه فقط 60 نفر دراین دوره پذیرش خواهند شد، افزود: هدف از پذیرش دوره های تربیت مربی این است که خلاء هایی که در عرصه مهدویت وجود دارد با تربیت نیروی انسانی بتوانیم این کاستی ها را بر طرف کنیم و در عین حال ما بتوانیم محققان و مدرسان بهتری در این عرصه به جامعه معرفی کنیم و تا جامعه حوزوی و دانشگاهی و عامه مردم با معارف ناب مهدویت آشنا شوند.وی اظهار داشت: دوره های آشنایی با معارف مهدویت در 100 جلسه و دوره تربیت مربی در 200 جلسه برگزارخواهد شد.
گفتنی است، هفتمین آزمون ورودی دوره های آموزشی معارف مهدویت خواهران با حضور 350 نفر از خواهران حوزوی و دانشگاهی مشهد از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی برگزار شد./930/د102/س
ارسال نظرات