۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۳۷۲۶۸
نماینده مردم تبریز:

ایران اسلامی جریان‌های سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی را جهت دهی می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: بیانات مقام معظم رهبری انعکاس وسیعی در سطح جهان داشت و نشان داد که انزوای ایران توهمی بیش در اذهان دولتمردان غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس

 

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح نتایج اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران پرداخت و اظهار داشت: رهنمودهای رزشمند مقام معظم رهبری در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران راهگشای بسیاری از موانع موجود برای تحقق عدالت و صلح در جهان است.

 

وی با اشاره به انعکاس وسیع و گسترده بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: استقبال سران کشورها از این فرمایشات گهربار نشان از نفوذ بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای غیر اسلامی دارد، چنین استقبال بی نظیری افق های روشنی از جهانی شدن انقلاب اسلامی حکایت دارد، به عبارت دیگر رهنمودهای رهبری نقطه عطف اجلاس شانزدهم نم بود.

 

سعیدی با تاکید بر این‌که توصیه‌ها و پیشنهادات رهبری در اجلاس نم نقشه راه فعالیت سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت بوده است، گفت: همان گونه که ایشان تاکید داشتند؛ چشم‌انداز تحولات جهانى، نویدبخش یک نظام چند وجهى است که در آن، قطب هاى سنتى قدرت جاى خود را به مجموعه‌اى از کشورها و فرهنگ ها و تمدن هاى متنوع و با خاستگاه هاى گوناگون اقتصادى و اجتماعى و سیاسى می دهند.

 

نماینده مردم تبریز با اشاره به بخش هایی دیگر از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایشان ساختار ناعادلانه، غیر منطقی و غیر عقلانی شورای امنیت را بزرگترین مشکل بشر امروز اعلام کردند، از این رو انتظار می رود نتیجه اجلاس باشکوه جنبش عدم تعهد تهران به اصلاح ساختار سازمان ملل و شورای امنیت بیانجامد.

 

وی با تاکید بر این‌که برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران یک برد دیپلماتیک برای ایران اسلامی بود، افزود: در شرایطی که تحریم ها، فشارهای سیاسی، روانی و اقتصادی علیه کشورمان به اوج خود رسیده بود، بیانات مقام معظم رهبری انعکاس وسیعی در سطح جهان داشت و نشان داد که انزوای ایران توهمی بیش در اذهان دولتمردان غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.

 

سعیدی با اشاره به این‌که فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس تهران چراغ راهی برای رشد و تعالی جنبش عدم تعهد است، گفت: بیانات معظم‌له در دفاع از حقوق ملت ها و به چالش کشیدن سیاست های استکبار جهانی و انعکاس آن در رسانه های خارجی و همین طور موضع گیری نابجای سران آمریکا و اسرائیل غاصب و توهین به ملت های جهان، نشان از قدرت بلامنازع ایران در عرصه های جهان و بین المللی است.

 

وی افزود: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نشست و سخنرانی ایشان بی تردید افق های جدیدی را در بعد معنوی و اسلامی برای اجلاس آشکار خواهد کرد، به ویژه آن که همه از خط مشی آن مقام عالی‌قدر آگاه هستند و می دانند که ایشان همان خط مشی را دنبال می کنند که حضرت امام خمینی(ره) پایه گذار آن بودند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان با اشاره به تلاش دشمنان برای ممانعت از حضور سران کشورها در اجلاس بین المللی جنبش عدم تعهد در ایران افزود: برگزاری جنبشی با این عظمت در ایران اسلامی پاسخ دندان شکنی برای تحریم ها و تهدیدهای دشمنان بود و این پیام مهم را داشت که ایران نه تنها در صحنه های بین المللی منزوی نیست، بلکه امروز جهت‌دهی اصلی به جریان‌های سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی را بر عهده گرفته است./935/

ارسال نظرات