۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۳۷۹۳۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

راهکار حل بحران سوریه قطع ارسال سلاح به تروریست ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از رفتارهای دوگانه کشورهای غربی در برخورد با حوادث بحرین و سوریه، قطع ارسال سلاح به تروریست ها را راهکار اساسی حل بحران در این کشور دانست.
راهکار حل بحران سوریه قطع ارسال سلاح به تروریست ها است

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رفتارهای دوگانه کشورهای غربی در برخورد با حوادث بحرین و سوریه گفت: سوریه عامل مزدور آمریکا و اسرائیل نیست اما کشوری مثل بحرین با توجه به وجود پایگاه نظامی آمریکا در آنجا و حمایت کشورهای غربی و آمریکا از نظام سلطه بحرین طبیعی است که این باعث نمایان شدن دوگانگی و ادعای غلط آنها درباره مسائل جاری این دو کشور است. 

وی راهکار حل بحران سوریه را قطع ارسال سلاح به تروریست‌ها دانست و افزود: متوقف ساختن درگیری‌ها و برگزاری رفراندومی آزاد که مردم بتوانند در آن نوع حکومت، رییس جمهور و نمایندگان خود را انتخاب کنند، دیگر راهکار حل بحران این کشور است.

وی با اشاره به سخنان محمد مرسی در مراسم افتتاحیه اجلاس جنبش عدم تعهد اظهار داشت: از یک سو مرسی از فلسطینی‌ها حمایت کرده و در عمل نیز گذرگاه رفح را بازگشایی کرد که این نوعی خدمت به فلسطینی‌ها بوده است. 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ابراز داشت: وجود اختلافی قدیمی بین اخوان المسلمین و دولت سوریه باعث موضع گیری اینچنینی او در برخورد با این مسأله شد که از نظر سیاست‌گزاری‌های ایران موضع او اشتباه بود زیرا اگر بنا دارد فلسطینی‌های مسلمانان را کمک کند باید نظام حاکم بر سوریه را تقویت کند.   

وی در پایان گفت: اختلاف بین این دو، به راحتی قابل حل است منتهی نباید این تحولات به سود رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانانش تمام شود./908/ت302/ج

ارسال نظرات