۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۸۰۴۴
در تبیین حادثه 11 سپتامبر مطرح شد؛

سرپوش گذاشتن بر تروریسم آمریکایی رویکرد همیشگی استکبار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که آمریکا با مطرح کردن جنگ بین دموکراسی و تروریسم تلاش کرد تا از واقعه 11 سپتامبر بهره برداری سیاسی کند و در همین راستا طرفداران خود را همواره طرفداران دموکراسی معرفی می‌کند.
امام جمعه آمل يازده سپتامبر

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی، امام جمعه آمل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به 11 سپتامبر سالروز حمله هواپیمای مسافربری به ساختمان وزارت دفاع و برج های دو قلوی تجارت جهانی آمریکا گفت: آمریکا با مطرح کردن جنگ بین دموکراسی و تروریسم تلاش کرد تا از این واقعه بهره برداری سیاسی کند و در همین راستا طرفداران خود را طرفدار دموکراسی و مخالفان خود را طرفدار تروریسم معرفی کرد.
 
وی با بیان این که وقوع این حادثه و چگونگی مواجهه آمریکا با آن قابل بررسی است، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا به بن بست رسیده است و دیگر توانایی گذشته را ندارد؛ پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه، پیروزی مردم غزه در جنگ 22 روزه و عدم موفقیت آمریکا بر منصرف کردن کشورهای عضو جنبش عدم تعهد مبنی بر حضور نیافتن در شانزدهمین اجلاس سران این جنبش شاهدی بر این ادعا است.
 
امام جمعه آمل با تأکید بر این که برگزاری باشکوه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران بسیاری از مسائل را برای ایادی استکبار جهانی و به ویژه آمریکا مشخص کرد، یادآور شد: برگزاری این اجلاس فرافکنی‌های دروغین رسانه‌های غربی را برای همگان آشکار کرد.
 
حجت الاسلام رحمانی با اشاره به این که تلاش های فریبنده ایادی استکبار جهانی به منظور منزوی کردن ایران اسلامی به نتیجه ای نرسید و جز سرافکندگی برای آمریکا و هم پیمانانش چیزی در بر نداشت، خاطرنشان کرد: میزبانی ارزنده شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران زمینه انزوای غرب شده است.
 
وی با بیان این که اجلاس نم در تهران نشان داد که سیاست‌های خصمانه غرب به ویژه آمریکا در برابر ایران اسلامی جز رسوایی و بی آبرویی جهانی چیزی  برای آنها در بر نخواهد داشت، یادآور شد: امروز نظام اسلامی ما با وجود همه فشارهای خارجی و تحریم‌ها در اوج اقتدار بین المللی قرار دارد که همه این افتخار آفرینی‌ها حاصل خون‌های پاک شهدا، فداکاری امام راحل و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

 

امام جمعه آمل، تبعیت محض از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را مهم‌ترین رسالت مردم و مسؤولان نظام اسلامی دانست و گفت: همه ما امروز وظیفه داریم تنها در مسیری که مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند، گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه آمل تبعیت از رهبری را تنها راه عبور از بحران‌ها و مشکلات دانست و تصریح کرد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و خارجی از اقتدار و عظمت برخوردار است به دلیل وحدت و همدلی مردم در تبعیت از ولی فقیه است.

 

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به این که دشمنان نظام دیگر توانی برای مقابله با نظام اسلامی ندارند، گفت: آنها در این 33 سال از هر ابزار ممکنی برای تضعیف و براندازی نظام استفاده کردند؛ اما با سد محکمی همچون وحدت ملی و ولایت فقیه روبه رو شدند.

 

وی با تأکید براین که مسؤولان تلاش کنند تا دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف را رفع کنند، ادامه داد: توقع مردم از مسؤولان نیز تقویت ولایت مداری آنها است./950/ت302/س

ارسال نظرات