۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۳۸۸۰۷
همگام با حوزه‌های علمیه کشور؛

تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و استادان حوزه علمیه خراسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ علما، فضلا، استادان و طلاب حوزه علمیه خراسان، همراه با مسؤولان و کارکنان نهادهای حوزوی و فرهنگی این استان، ساعتی پیش در اعتراض به هتک حرمت پیامبر اسلام، تجمع کردند.
تجمع اعتراض آميز طلاب و روحانيون
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، تجمع اعتراض آمیز حوزه علمیه خراسان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص)، ساعتی پیش (صبح 26 شهریور) به همت شورای برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و همگام با حوز‌ه‌های علمیه سراسر کشور، برگزار شد.
 
این تجمع با حضور علمای مشهد و کشور، نمایندگان ولی فقیه، ائمه جمعه، اساتید،‌ فضلا و طلاب حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه علمیه عالی نواب مشهد و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، برگزار شد.
 
آیات طبسی، سیدان، رضازاده، مرتضوی، عالمی و تبادکانی، حجج اسلام والمسلمین مدنی، مروارید، راشد یزدی، الهی خراسانی و فرزانه و نیز مسؤولان و کارکنان نهادهای فرهنگی و حوزوی استان، از بزرگان شرکت‌کننده در این مراسم بودند.
 
در ابتدای این مراسم پیام رهبر معظم انقلاب که به این مناسبت صادر شده بود، خوانده شده و بیانیه این تجمع نیز صادر شد که در بخشی از آن آمده است: «انتشار فیلم توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) خشم مسلمانان را در سراسر عالم برانگیخت که به برگزاری تظاهرات گسترده در کشورهای اسلامی منجر شد.
 
مردم ایران اسلامی نیز در روز جمعه پس از برپایی نماز دشمن شکن جمعه با حضور در راهپیمایی باشکوه خود، نفرت و انزجار خود ار از این هتک حرمت اعلام داشتند و امروز حوزه علمیه خراسان همگام و همصدا با حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در این تجمع بزرگ، خشم خود را از سازندگان این فیلم موهن و انزجار خود را از استکبار جهانی و صهیونیست اعلام می‌دازند.
 
مقام معظم رهبری نیز در پیام خود تأکید کردند، صهیونیست و دولت آمریکا متهم اول جنایت اهانت به پیامبر اعظم است و سیاستمداران آمریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادق هستند، باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آنان را که دل مسلمانان را به درد آورده‌اند به سزای خود برسانند.
 
دشمنان اسلام از این در هراس‌اند که پیام مهربانی پیامبر اسلام، روزبه‌روز دنیا را در بر می‌گیرد از این رو این اعمال را انجام می‌دهند، یک روز قلم‌هایی که تاب زیبایی چهره نگار را ندارند، کاریکاتور می‌کنند و یک روز هم به دست‌آویز هنر، دروغ را جانشین حقیقت و راستی می‌نمایند.
 
ما طلاب حوزه علمیه خراسان اعلام می‌کنیم، اینگونه جسارت‌های غیر اخلاقی و غیر انسانی نخواهد توانست جلوی صدور پیام صلح و دوستی مکتب اسلام را بگیرد و ذره‌ای از عظمت و نورانیت جایگاه رفیع و برجسته پیامبر اکرم بکاهد، بلکه این‌گونه اقدامات ضد دینی موجب اتحاد و انسجام هرچه بیشتر امت رسول الله(ص) خواهد شد»
 
گفتنی است، شعارهای الله اکبر، لا اله اله الله محمد رسول الله، ای دشمن پیمبر مرگت باد مرگت باد، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا، مسلمان می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد، امت اسلام به خروش آمده خون محمدی به جوش آمده، خون نبی در رگ ما می‌جوشد بر ضد دشمنانش می‌خروشد، در این مراسم طنین‌انداز بود./932/پ202/س
ارسال نظرات