۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۹۳۳۷
آیت‌الله صافی گلپایگانی خواستار شد؛

ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه و برخورد با اخلال گران فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان این‌که باید با اخلال گران فرهنگی برخورد شود، گفت: نهادهای مسؤول در این زمینه همکاری کنند تا فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه حاکم شود.
آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محسنی گرکانی، رییس و مسؤولان دیوان عالی کشور، قضاوت را مسؤولیتی سنگین ارزیابی کرد و گفت: عدالت و عالم بودن از ویژگی های اساسی یک قاضی است.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: برخی از علما در گذشته کار مهم و مسؤولیت سنگین قضاوت را انجام نمی‌دادند چون از حق و ناحق شدن امور می‌ترسیدند.


حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به‌ این‌که برخی از علما نیز خواستار حضور روحانیت در عرصه سیاسی کشور بودند، اظهار داشت: باید برای حضور روحانیت در مسئله قضاوت جاذبه ایجاد کرد تا افراد مؤمن و عالم به این فعالیت مشغول شوند.


وی رعایت قانون و برخورد با متخلفان را از ویژگی‌های مهم قضات دانست و ابراز داشت: قضات باید شأن خود را حفظ کرده و عدم رعایت قانون را توهین به خود و جامعه بدانند و به گونه‌ای رفتار کنند تا همه مردم اجرای صحیح قانون را احساس کنند.


این مرجع تقلید با بیان این‌که حفظ نظام از ضروری ترین کارهای مسؤولان است، گفت: همه مسؤولان و مراجع تقلید از وظایف اصلی خود می‌دانند که در راستای خدمت و حفظ نظام گام بردارند.


حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خواستار ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه شد و با اشاره به این‌که با اخلاگران مسائل فرهنگی باید برخورد شود، اظهار داشت: نهادهای مسؤول در این زمینه باید همکاری کنند و فرهنگ اصیل اسلامی را در جامعه حاکم کنند.


وی بیان داشت: نیروی انتظامی رسالت خود در قبال برخورد با ناهنجاری‌ها درست انجام می دهد اما برخی از رسانه‌ها همکاری لازم را انجام نداده و به ترویج فرهنگ بدحجابی در جامعه کمک می‌کنند.


حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان یکی از وظایف مهم قوه قضاییه را خدمت به دین و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توصیف کرد و گفت: قدرت قوه قضاییه باید حفظ شود و با قاطعیت با متخلفان برخورد کند./927/پ202/ع

ارسال نظرات