۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۳۹۹۹۰
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

همایش «صحیفه جامعه رضویه» فردا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش «صحیفه جامعه رضویه» فردا با حضور رییس مجلس خبرگان رهبری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه امام صادق(ع) تهران برگزار می شود.
همايش صحيفه رضويه

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش «صحیفه جامعه رضویه» به همت دبیرخانه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، ‌هنر و ارتباطات و مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع) با حضور آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری و دکتر حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برگزار خواهد شد.

 

بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، کاربرد قرآن کریم در صحیفه رضویه و زیارت های آن حضرت، تحلیل متنی ـ محتوایی(با رویکرد فقه‌الحدیثی)، تحلیل سندی ـ رجالی صحیفه رضویه، عقائد و کلام، اخلاق و عبادات، دعا و زیارت، جامعه و سیاست، زبان و ادبیات و تحلیل‌های متن‌شناختی از جمله محورهای مقالات این همایش محسوب می‌شوند.

همایش صحیفه رضویه برای نخستین بار در سطح کشور تصمیم دارد با تمرکز بر ادعیه حضرت رضا و ابناء الرضا علیهم السلام به صورت علمی، پژوهشی ادعیه معصومین(ع) را مورد بازکاوی قرار دهد تا از این طریق ظرفیت های معارفی دعاهای مأثور از اهل بیت (ع) آشکار گردد.

گفتنی است کتاب «الصحیفه الرضویه الجامعه» اثر آیت الله سید محمد باقر ابطحی است و مولف علاوه بر کتاب حاضر موفق به جمع اوری ادعیه دیگر ذوات مقدس از خاندان پیامبر اکرم (ص) شده است که برای نمونه می توان به الصحیفه النبویه الجامعه، الصحیفه العلویه الجامعه، الصحیفه الفاطمیه الجامعه، الصحیفه السجادیه الجامعه، الصحیفه الباقریه و الصادقیه الجامعه، الصحیفه الکاظمیه الجامعه و ... اشاره کرد.

لازم به ذکر است همایش «صحیفه جامعه رضویه» سه‌شنبه، چهارم مهرماه 1391 از ساعت 13:30 تا 15:30 در سالن همایش‌های دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی http://s-razaviyeh.ir  مراجعه نمایند./959/د102/ص

ارسال نظرات