۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۴۰۰۸۵
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران:

کلام الهی منبعی عظیم برای تهذیب نفس و تکامل معنوی انسان است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که قرآن نوری است که انسان باید بهره کافی را از آن ببرد، گفت: این کتاب آسمانی باید زمینه ای برای تهذیب نفس و تکامل معنوی در انسان باشد.
کلام الهی منبعی عظیم برای تهذیب نفس و تکامل معنوی انسان است

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مسؤول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که قرآن کلام خداوند کریم و معجزه پیامبر اکرم(ص) است که برای هدایت انسان‌ها و دستیابی به زندگی سعادتمندانه و با نشاط به سوی ما آمده است، خاطرنشان کرد: این کتاب آسمانی راهگشای زندگی انسان‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌ها است که می تواند انسان را به بالاترین مراتب و درجات رهنمون کند.
 
وی با اشاره به این که قرآن نوری است که انسان باید بهره کافی را  از آن ببرد، گفت: این کتاب آسمانی باید زمینه ای برای تهذیب نفس و تکامل معنوی در انسان باشد.
 
مسؤول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر این که توجه به قرآن زمینه ساز تعالی جامعه می شود، افزود: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می شود، توجه و توسل به این کتاب آسمانی می تواند خنثی کننده همه نقشه ها و برنامه های آنان باشد.
 
وی با اشاره به این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، گفت: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت هدایت نماید.
 
مسؤول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه همگان باشد، یادآور شد: قرآن گوهر گران بهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید با برنامه ریزی منسجم و سازمان یافته باشد، خاطرنشان کرد: همه ما باید سعی کنیم که نوای نوربخش قرآن کریم در خانه هایمان طنین انداز باشد و از این کتاب ارزنده به بهترین وجه ممکن و در راستای خودسازی بهره گیریم.
 
مسؤول امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مسابقات قرآنی و اذان در 17 شهرستان استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: 50 هزار نفر سهمیه برای شرکت کنندگان  مازندران در نظر گرفته شده است.


حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که نفرات برتر مسابقات شهرستان در مرحله استانی حضور خواهند یافت، گفت: مرحله استانی این مسابقات همزمان با دهه ولایت برگزار می شود./950/ت302/ب

ارسال نظرات