۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۴۰۲۳۵
رھبرشعیان پاکستان:

دولت پاکستان در نسل کشی شیعیان این کشور دست دارد

خبرگزاری رسا – رھبر شیعان پاکستان با تاکید بر این که اهل سنت در کشتار شیعیان پاکستان نقش ندارند، گفت: دولت پاکستان در نسل کشی شیعیان این کشور دست دارد.
حجت الاسلام سيد ساجد علي نقوي




به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ساجد علی نقوی، رهبر شیعیان پاکستان در همایش لبیک یا رسول الله (ص) که شب گذشته با حضور علما، روحانیون، طلاب علوم دینی و زائران پاکستانی در مسجد اعظم شهر مقدس قم برگزار شد با محکومیت هتاکی به پیامبر اکرم (ص) گفت: اھانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اقدامی نابخشودنی است و ملت های مسلمان خصوصا مسلنانان پاکستان در این خصوص کوتاہ نخواھد آمد.


وی افزود: امروز دنیای غرب و استکبار جھانی با صدای درونی و حقیقی مسلمان سراسر جھان روبرو شده است.


رییس مجمع علمای شیعه پاکستان بر لزوم اعتراض به پخش فیلم موهن و هتک حرمت حضرت محمد (ص) تاکید کرد و اظهار داشت: سران کشورھای اسلامی باید در مجمع عمومی سازمان ملل علیه نمایش فیلم ضد اسلامی و توھین به رسول اسلام (ص) در سازمان ملل سخن بگویند، سازمان کنفرانس اسلامی نیز باید در خصوص نمایش این فیلم و انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) به صورت قاطع وارد عمل شود تا دیگر به مقدسات دینی اھانتی صورت نگیرد.


وی همچنین نسل کشی شیعه در پاکستان را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: اھل سنت و پیروان دیگر مذاھب در شیعه کشی پاکستان دست ندارد، بلکه گروہ ھای تروریستی به دستور استکبار جھانی به شیعه کشی در پاکستان روی آوردہ اند.


رھبرشیعیان پاکستان، مقامات این کشور را به دست داشتن در کشتار شیعیان متهم کرد و خاطر نشان ساخت: ما چندین بار آمار گروھای تروریستی را به دستگاہ ھای امنیتی ایالت ھا تحویل دادہ ایم، اما دولتمران ھموارہ از محاکمه آنان سرباز زدہ اند.


وی افزود: گروه های تروریستی با دیدن مدرک شناسایی شیعیان اقدام به کشتن آنها می کنند، اما باید تاکید کنم که صبر و طاقت ما به سر آمده است و نمی خواهیم هویت شیعه خود را پنهان سازیم و هویت خود را در سطح بین الملل اعلام خواهیم کرد. 


حجت الاسلام سید ساجد علی نقوی، شیعیان را جزئی تاثیرگذار و تقویت دهنده پاکستان توصیف کرد و گفت: شیعه می تواند پاکستان را از وضع  بحرانی موجود نجات خواھد داد./988/ب911/د

ارسال نظرات