۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۴۰۴۹۶
آیت الله مقتدایی:

دشمن با تحریم و فشار اقتصادی به دنبال تضعیف اعتماد مردم به نظام است

خبرگزاری رسا - مدیر پیشین حوزه‌های علمیه بخشی از گرانی ها را معلول بی تدبیری دانست و تاکید کرد: دشمنان با تحریم و فشار اقتصادی به دنبال تضعیف اعتماد مردم به نظام اسلامی هستند و همه باید در این خصوص هوشیار باشیم.
آيت الله مقتدايي آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی عصر جمعه در جمع ائمه جماعات شهر قم در مسجد رضویه، گفت: امیدواریم قدر دو نعمت بزرگ، حضرت فاطمه معصومه(س) در قم و امام رضا(ع) در خراسان را بدانیم.

وی افزود: قم حرم اهل‌بیت(ع) و عش آل‌محمد است و همچنین مشهد، محل زیارت ملائکه در ایران واقع شده و این امر مایه افتخار است. قم الگو و حجتی برای سایر شهرهاست و کارهایی که در قم می‌شود، باید نمونه باشد.

مدیر پیشین حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: ائمه جماعات قم نیز باید حجت، الگو و در میان سایر شهرها ممتاز باشند، همچنین امام جماعت نباید به این بسنده کند که نمازی بخواند و بعد به خانه برود.

وی با بیان حدیث «تواضع لله، یرفعک الله» ادامه داد: تواضع و فروتنی باید روش روحانی باشد و او باید با صفت تواضع شناخته شود، خدا نیز در برابر این تواضع او را در میان مردم عزیز و محبوب می‌کند.

آیت‌الله مقتدایی اضافه کرد:  ائمه جماعات مراقب این باشند که اگر از مردمی که با آنها هستند، احتمال خطایی دیدند، برادرانه و دوستانه تذکر بدهند.

مدیر پیشین حوزه‌های علمیه به بیان وظایف روحانیت پرداخت و گفت: روحانیت باید با مردم مأنوس باشد و اگر کسی مصیبتی به او وارد شده است، به او تسلیت بگوید و از وضعیت زندگی مردم با خبر باشد که این سبب نفوذ و تأثیرگذاری روحانیت در مردم می‌شود.
وی گفت:‌ امروز زمان ویژه‌ای است و دشمن با جنگ نظامی پیش نمی‌آید و شما نیز در جریان تورم و گرانی هستید، بیشتر مردم نیز شکایت خود را به مسجد می‌آورند و شما نیز باید وظیفه خود را در ارتباط با مردم انجام دهید.
آیت‌الله مقتدایی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی جنگ نظامی بود و با وجود جنگ نظامی ایران هشت سال مقاومت کرد و بعد از پایان جنگ وضعیت ایران بهتر از دوران شروع جنگ بود و حتی یک وجب از خاک کشور از دست نرفت.
وی اضافه کرد: هدف دشمن از میان برداشتن نظام است، دشمنان با تحریم، فشار اقتصادی و گرانی سعی در کم کردن اعتماد مردم نسبت به نظام و شدت بخشیدن به اختلاف میان مردم و نظام دارند.
مدیر پیشین حوزه‌های علمیه تصریح کرد: منشأ تمام این گرانی‌ها تحریم‌ها نیست و بی‌تدبیری‌های برخی نیز در این امر دخالت دارد و روحانیان باید در برابر این بی‌تدبیری‌ها و این تحریم‌ها صبر پیشه کنند و همچنین مردم را به صبر فرا خوانند.
وی ابراز داشت: روحانی مسجد باید مردم را با مسائل آشنا کند و بگوید امر بر این است که یا تحمل گرانی‌ها بشود و یا این که نظام را  در دوران جنگ نرم حفظ بکنیم.
آیت‌الله مقتدایی افزود: به پدران و مادران شهدا باید یادآور شد که شما که داغ عزیزانتان را به جان خریدید، اکنون نیز با خویشتن‌داری در برابر این وضعیت به حفظ نظام کمک کنید.
وی تصریح کرد: مردم را امر به صبر و تحمل برای نظام و برای خدا کنید./914/پ201/ج
ارسال نظرات