۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۴۰۵۳۶
معاون اول قوه قضاییه:

تجمعات اعتراض آمیز تا محاکمه عاملان و حامیان اقدامات موهن ادامه خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه در تجمع بزرگ «میثاق با رسول الله» اعتراض های مسلمین را حرکت ماندگاری عنوان کرد که تا دادگاه عاملان و حامیان اقدامات موهن در دادگاه بین المللی دور از نظام سلطه ادامه خواهد داشت.
سيد ابراهيم رييسي حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضاییه صبح امروز در تجمع بزرگ «میثاق با رسول الله» که با حضور روحانیان و طلاب استان تهران در میدان فلسطین برگزار شد گفت: ولایت و برائت از مشرکین احکامی هستند که در بین احکام الهی از ویژگی خاص اعلام در اجتماع مسلمین برخوردارند و تجمع و اعلام بیزاری های این روزها بر همین اساس است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به راهپیمایی های برگزار شده پس از نماز جمعه های سراسر کشور در روز گذشته گفت: این جلوه های دلدادگی به ولایت و دل بستگی به وجود امام و مقتدا که روز گذشته در مشهد و سایر شهرهای ایران مشاهده شد اعلام برائت و بیزاری از حرکت بسیار جنون آمیز، نفرت برانگیز ساخت فیلم موهن به دست یک کارگردان صهیونیست آمریکایی با حمایت 500 میلیون دلاری صهیونیست ها و حمایت معنوی قبطیان آمریکایی و کشیش جاهل و نظام سلطه و استکبار است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی در ادامه با اشاره به کاریکاتور موهن دانمارکی، قرآن سوزی کشیش آمریکایی و ممنوعیت حجاب و برافراشتن گنبد و گلدسته در برخی کشورهای اروپایی گفت: ساخت فیلم موهن یک حلقه از حلقاتی است که توسط نظام سلطه در حال انجام است.

وی با اشاره به تک قطبی شدن جریان سلطه و استکبار پس از جنگ جهانی دوم و فروپاشی شوروی گفت: جریان سلطه و استکبار فقط یک مانع در مقابلش احساس می کند که نمی گذارد به چپاولگری بپردازند و آن هم اسلام است.

معاون اول قوه قضاییه همچنین آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی را اضلاع مثلث شوم نظام استکبار خواند و گفت: اشغال برخی کشورهای اسلامی مانند عراق و افغانستان، تشکیل گروه های تروریستی همچون القاعده، ایجاد اختلاف بین مسلمانان و اقوام در بلاد اسلامی، ایجاد انحراف با حمایت دولت های دست نشانده منطقه برای جلوگیری از گسترش اسلام ناب محمدی و گستردن تفکر اسلام امریکایی ، امپراطوری خبری برای انحراف افکار مسلمانان واین اقدامات موهن از جمله اقدامات در راستای سیاست راهبردی هجوم به اسلام این مثلث شوم است.

وی در ادامه افزود: در سینمای هالیوود فیلم سازان در جهت آن به کار گرفته شده اند که تا می توانند به ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی و ترویج افکار فاسد و باطل بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی خاطر نشان کرد: پرچمی که به عنوان مکتب انتظار، امید، اتکا به خدا و اعتماد به نفس در ایران به دست امام برافراشته شد  تنها پرچمی است که در مقابل مکتب انظلام و سیاست های راهبردی استکبار جهانی ایستاده است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این که برخی می گویند آمریکا در این اقدام موهن نقشی ندارد اظهار کرد: حفاظت از کارگردان  فیلم موهن و سلمان رشدی و کشیش قرآن سوز نشان گر آن است که این حرکات با اراده نظام سلطه انجام شده است و تحت حمایت نظام استکبار است.

وی در ادامه خطاب به مدعیان آزادی بیان در حمایت از اقدامات موهن گفت: اگر مدعی آزادی بیان هستید چرا پرس تی وی و العالم را محدود و مسدود می کنید؟ و چرا نمی گذارید کسی درباره 11 سپتامبر و هولوکاست سخن بگوید و فکر کند و قلم بزند؟

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اقدامات موهن نسبت به ساحت جان جانان عالم گفت: وجود پیامبر ختمی مرتبت تنها نعمتی است که خداوند بخاطر آن منت گذاشته است و آنچه که رمز انسانیت بوده و می تواند زندگی سعادتمند را به ارمغان بیاورد این است که زندگی رسول الله را مطالعه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با بیان این که اهانت به شخصیتی که بشیر، نذیر، سراج و داعی الی الله است گناهی نابخشودنی است گفت: اهانت به پیامبر اهانت به همه دنیا و همه انسانیت و معنویت است و از سوی صاحبان مکاتب الهی و دلدادگان به خدا قابل بخشش نیست.

نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که تمدن و مدنیت بشر مرهون آموخته های پیامبر اسلام است گفت: اگر آموخته های نبی مکرم اسلام و آموخته های انبیای الهی را از زندگی بشر حذف کنید تمدنی برای بشریت نمی ماند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که هدف دشمنان از این اقدامات تفرقه افکنی است گفت: اما ضدیت با استعمار خارجی و داخلی، اسلام خواهی و قرآن خواهی نتایجی است که در تمام بیانات و موضع گیری های مردم مسلمان دیده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی افزود: موج دومی که امروزه در کشورهای اسلامی بلند شده است با نام مقدس و محوریت رسول خدا است و با ندای لبیک یا رسول الله ادامه پیدا می کند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این که گذشت زمان موضع مسلمانان را سست نخواهد کرد گفت: این حرکت توفنده، ماندگار و استراتژیکی است که تا مجازات های عاملان، آمران و حامیان در یک دادگاه بین المللی دور از نظام سلطه هرگز از پای نخواهد نشست.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان این که میثاق دفاع از دین و آموزه های دینی میثاقی است که همگان با رسول خدا دارند خاطر نشان کرد: علما و روحانیان دو میثاق خاص «تعلیم و یاد دادن» و «تربیت نفوس مستعده» را نیز دارند و در میثاق خود پای بند و پایدار خواهند بود.

وی برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با فسادهای فکری، اخلاقی، اجتماعی و هرگونه کجی در جامعه را از مصادیق میثاق علما با رسول خدا دانست و گفت: ایران در اجرای این دو میثاق الگوی جهانیان است که اجرای آن به دست امام راحل آغاز شد و هم اکنون به دست مقام معظم رهبری ادامه دارد./959/پ202/ص

ارسال نظرات