۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۴۱۴۰۲
خطیب جمعه قطیف عربستان:

بسیاری از مسؤولان سعودی فاسد هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان از فساد مالی و اداری گسترده مسؤولان در این کشور خبر داد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام رضا (ع) برگزار شد با اشاره به فساد برخی از مقامات نظام، گفت: برخی از مسؤولان دولتی و کارمندان دادگاه ها در فساد شدیدی غوطه ور هستند و دستگاه های نظارتی باید تدابیری جهت ریشه کن شدن فساد در سازمان های دولتی و قضایی بیاندیشند. برخی از مسؤولان بر اساس گزارش های منتشر شده به صورت غیر مشروع بر زمین های گسترده ای تسلط می یابند و به دریافت رشوه های میلیونی شهرت دارند.

 

وی افزود: روند محاکمه متهمان به فساد مالی و اداری در عربستان بسیار کند بوده و با این روند می خواهند پرونده های فساد را ببندند که مطمئنا به افزایش فساد منجر خواهد شد. افراد فاسد باید میان مردم شناخته شوند و پنهان کردن نام این افراد، حمایت از آنان به شمار می آید.

 

حجت الاسلام صفار تصریح کرد: مسؤولان فاسد باید نام و چهره خود را خرج کنند تا درس عبرتی برای دیگران باشد. مبارزه با فساد با دعا و موعظه حاصل نمی شود و موسسات و دستگاه های نظارتی و دستگاه قضا باید وارد عمل شده و در برابر فساد بایستند.

 

خطیب جمعه قطیف از عدم وجود رسانه های بی طرف به عنوان یکی از عوامل انتشار فساد اداری یاد کرد و اظهار داشت: عدم وجود رسانه آزاد، نبود دستگاه قضایی سالم، عدم تعدد احزاب و سستی در کشف فساد به انتشار این پدیده منجر شده است و مفسدان بر این اساس به بازی با سرنوشت کشور می پردازند.

 

وی نظارت کامل بر دارایی های مسؤولان را خواستار شد و تاکید کرد: وضعیت دارایی مسؤولان باید روشن شود و اگر دارایی آنان به شکل چشمگیری افزایش یافت باید نسبت به منبع این درآمد سوال شود. مسؤولان بلندپایه کشور با توجه به اینکه پلی میان نظام و ملت هستند جایگاه بسیار خطرناکی دارند که اگر این پل خراب شود دیگر هیچ توافقی میان ملت و دولتمردان حاصل نخواهد شد.

 

شیخ حسن صفار با اشاره به این که فساد حکام یکی از عوامل بهار عربی است، ادامه داد: فساد حکام و ارگان های مرتبط با آنان به طغیان خشم ملت ها و شعله ور شدن بهار عربی منجر شد. متاسفانه بخش بزرگی از ملت عربستان از مشکل مسکن و بیکاری و فقر رنج می برند، این در حالی است که عربستان از خیر و ثروت های بزرگی بهره مند است.

 

این عالم شیعه بیان داشت: یک شهروند برای یافتن خانه ای که بتواند در آن زندگی کند سخت در تکاپو است در حالی که برخی افراد بر اساس جایگاه و نفوذی که دارند بر میلیون ها متر زمین تسلط یافته اند./980/ب902/ک

ارسال نظرات