۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۴۴۲۶۹
روزنامه ایندیپندنت انگلیس گزارش داد؛

اسرائیل یک رژیم نژادپرست است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه ایندیپندنت انگلیس در گزارشی عنوان کرد: رژیم اشغالگر بر اساس یک نظر سنجی که در سرزمین های اشغالی انجام شد یک رژیم نژادپرست است.
پرچم اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه ایندیپندنت انگلیس در گزارشی عنوان کرد: نظرسنجی جدیدی که در سرزمین های اشغالی انجام شده نشان می دهد اکثر قریب به اتفاق ساکنان سرزمین های اشغالی اعتقاد دارند که رفتار این رژیم در قبال فلسطینیان نژادپرستانه است. 


این در حالی است که خود صهیونیست های شرکت کننده در این نظرسنجی نیز در نژادپرستی دست کمی از سران رژیم اشغالگر قدس ندارند.


به گزارش ایندیپندنت، نتایج منتشره شده از این نظرسنجی که توسط روزامه اسرائیلی هاآرتص صورت گرفته است نشان می دهد که یک سوم از پاسخ دهندگان اعتقاد دارند که اعراب اسرائیل نباید حق رای داشته باشند و تقریبا نیمی از آنان نیز، حدود 47 درصد، علاقه دارند اعراب اسرائیلی از حقوق شهروندی خود محروم شوند. 


حدود 20 درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی که جمعیتی بالغ بر هشت میلیون را شامل می شوند اعراب اسرائیلی هستند، یعنی فلسطینیانی که شهروند اسرائیل هستند و در داخل مرزهای این رژیم اشغالگر زندگی می کنند.

 

به نوشته ایندیپندنت، نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که نژادپرستی و تبعیض بیش از آنچه که تصور می رفت در افکار و عقاید صهیونیست ها وجود دارد.


نتایج این نظرسنجی که به وسیله یک گروه متخصص در امور مربوط به نظرسنجی در داخل سرزمین های اشغالی انجام شده است
نشان می دهد که 59درصد از صهیونیست ها خواهان آن هستند که در مشاغل دولتی یهودیان نسبت به اعراب از امتیاز ویژه ای برخوردار باشند و 49درصد نیز می خواهند که رژیم صهیونیستی نسبت به اعراب رفتار بهتری با یهودیان داشته باشد.


همچنین 33درصد از سوال شدگان مخالف آن هستند که اعراب ساکن اسرائیل حق رای داشته باشند و
69درصد نیز مخالف آن هستند که اگر اسرائیل نوار غزه را ضمیمه خاک خود کرد به فلسطینیان حق رای داده شود.

بر اساس این نظر سنجی 74درصد از شرکت کنندگان از ایجاد جاده های جداگانه برای رفت و آمد یهودیان و فلسطینیان در نوار غزه حمایت می کنند و 42درصد از صهیونیست ها نیز مخالف رفتن کودکان خود به همان مدرسه ای هستند که اعراب در آن تحصیل می کنند./990/ب901/ک

 

 

ارسال نظرات