۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۴۴۶۶۶
آیت الله موسوی جزایری:

آموزش و پرورش به مشکلات فرهنگی مناطق محروم توجه کند

خبرگزاری رساـ آیت الله موسوی جزایری در دیدار وزیر آموزش و پرورش خواستار توجه بیشتر این وزارت به مشکلات مناطق محروم شد.
ديدار آيت الله موسوي جزايري با وزير آموزش و پرورش دکتر حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش آيت الله سيد محمد علي موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش، عصر امروز در دیدار با آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی و پیشروی دشمن در خاک ایران ابراز داشت: رژیم بعث در آن مدت بسیاری از اراضی خوزستان را مین گذاری کرد که این مسأله سبب سکونت مردم  خوزستان به سوی مناطق حاشیه ای شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه دشمن در راستای مبارزه با اسلام و مذهب تشیع در خوزستان به خصوص در مناطق حاشیه ای ابراز داشت: با توجه به این که تعداد بسیاری از دانش آموزان مخاطب وزارت آموزش و پرورش هستند؛ از این رو این وزارت باید با برنامه‌ای مدون و حساب شده به حل مشکلات و مبارزه با برنامه‌ها و هجمه‌های دشمن بپردازد.

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: بر اثر جنگ تحمیلی مشکلات بسیاری برای استان خوزستان به وجود آمده است و این استان نیاز به توجه و رسیدگی بیشتر از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور به ویژه آموزش و پرورش دارد.

در ابتدای این دیدار حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان این که دانش‌آموزان نباید تنها به کسب نمره قبولی در دروس اکتفا کنند، اظهار داشت: هدف آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزانی مؤمن و متعصب نسبت به میهن اسلامی است.

وزیر آموزش و پرورش قرار گرفتن معلمان در جایگاه واقعی خود را از اهداف تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: هر کدام از دانش آموزان در آینده صاحب شغل خواهند شد؛ اما مهم آن است که همگی باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

وی با اشاره به تحصیل بیش از 800 هزار دانش آموز در استان خوزستان ابراز داشت: رسانه‌های بیگانه هدف آموزش و پرورش از اعزام یک‌میلیون دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور را به درستی درک کرده اند؛ از این رو با قدرت به اجرای برنامه های مقابله ای پرداخته اند.

حاجی بابایی وجود آیت الله موسوی جزایری را نعمت بزرگی برای استان دانست و  خطاب به وی عنوان  کرد: خدا را شاکریم که به برکت وجود حضرت عالی فعالیت های مؤثری در خوزستان صورت گرفته است و ما توان خود را در این زمینه به کار گرفته ایم؛ چرا که خوزستان برای ما استان اول است./9464/پ202/س

ارسال نظرات