۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۴۵۹۵۱
رهبر معظم انقلاب در پیامی به کنگره فقیه آگاه؛

آیت‌الله گلپایگانی در شمار برجسته‌ترین مراجع تشیع در نیم قرن اخیر هستند

خبرگزاری رسا ـ رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله العظمی گلپایگانی به عنوان برجسته ترین مراجع تشیع در نیم قرن اخیر یاد کرده و افزودند: دوران مرجعیت 32 ساله ایشان مشحون از فعالیت‌ها و اقداماتی است که از یک مرجع ذی نفوذ و عظیم الشأن مورد انتظار است.
پيام رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب پیامی به کنگره فقیه آگاه که صبح امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) قم برگزار شد، صادر کردند که در بخشی از آن آمده است: «آیت‌الله العظمی گلپایگانی در شمار برجسته‌ترین مراجع تشیع در نیم قرن اخیر هستند».

 

در این پیام که حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر انقلاب آن را قرائت کرد، رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله العظمی گلپایگانی به عنوان یکی برجسته‌ترین مراجع تشیع در نیم قرن اخیر یاد کرده و افزوده‌اند: دوران مرجعیت 32 ساله ایشان مشحون از فعالیت‌ها و اقداماتی است که از یک مرجع ذی نفوذ و عظیم الشأن مورد انتظار است.

 

همچنین در ادامه این پیام آمده است: احداث مدارس، مساجد، بیمارستان، نمایندگی در خارج از کشور، ورود در نوآوری‌های خدماتی از قبیل فعالیت‌های رایانه‌ای و ساخت مدرس مخصوص تدریس از جمله کارهای برجسته آن مرحوم است.

 

رهبر معظم انقلاب در پایان این پیام تصریح فرمودند: به جز علم و تقوا که شرط مرجعیت شیعه است، آن بزرگوار از خصلت‌ها و خصوصیات برجسته‌ای برخوردار بود که بارزترین آن صلابت در امر دین و ایستادگی بر سر مواضعی است که بر اثر تشخیص دین اتخاذ می‌کردند. /920/پ203/ج

ارسال نظرات