۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۴۷۰۳۰
رییس اداره ارشاد بهارستان:

قیام امام حسین حقایق اسلام را زنده نگه داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهارستان پایمال نشدن حقایق اسلام و حفظ دین را از نتایج قیام امام حسین(ع) دانست.
حجت الاسلام قلي زاده

حجت الاسلام پرویز قلی زاده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهارستان در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری رسا، اظهار داشت: یکی از بارزترین شاخص‌ها در زندگی امام حسین(ع) آزادی و حریت است که این درس را به بندگان بخشیده و آن را سرلوحه کار آن‌ها قرار داده است.

وی اضافه کرد: همه امامان معصوم(ع) در حفظ دین اسلام یک نور واحد هستند و هر کدام از ایشان هدف خاصی داشتند که در زمان‌های ایشان اقتضائات متفاوت بوده است از این رو عملکرد ائمه(ع) در زمان‌های گوناگون مختلف بوده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهارستان تأکید کرد: جوی که در زمان امام حسین(ع) بر جامعه حاکم بود سبب شد که این امام شریف به مسأله جنگ و جهاد بپردازد و سعی ایشان بر این بود که دین را حفظ کند.

وی تأکید کرد: امام حسین(ع) با فدا کردن جان خود و به همراه بردن اهل بیت(ع) به مردم فهماند که ما به دنبال حکومت نیستیم و هدف ما از جهاد فقط رضایت باری تعالی است.

حجت الاسلام قلی زاده تصریح کرد: معاویه انسان مکاری بود و فسق و فجور را آشکار انجام نمی‌داد اما در برابر معاویه یزید بود که به وضوح و در ملا عام شراب خواری و گناه می کرد و از این رو امام حسین(ع) به مبارزه با این مرد فاسق پرداخت.

وی در پایان با اشاره به تأثیر قیام امام حسین(ع) در ابلاغ رسالت دیگر معصومین(ع) خاطرنشان کرد: اگر امام حسین(ع) در راه مبارزه با جبهه کفر تلاش نمی‌کردند قطعاٌ حقایق اسلام پایمال می‌شد و ندای الله اکبر به گوش جهانیان نمی‌رسید./957/ت302/ص

ارسال نظرات