۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۴۷۲۲۵
آیت‌الله کعبی:

برای احیای امر به معروف باید هزینه های فراوانی پرداخت کنیم

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت حمایت دستگاه های دولتی از آمران به معروف ابراز داشت: اگر کسی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر انجام داد وظیفه داریم پشتیبان او باشیم.
آيت الله کعبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری 28 آبان ماه در همایش علمی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست که به همت سازمان بسیج اساتید کشور در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، بیان داشت: فلسفه قیام عاشورا اصلاح جامعه با امر به معروف و نهی از منکر است و این بدان معنا است که قرینه های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به وجود آید.

 

وی افزود: در جامعه ممکن است با نام امر به معروف و نهی از منکر ظلم و ستم هایی شود، در طول تاریخ خوارج که بصیرت نداشتند با این نام چه کارهایی که نکردند اما امروز بسیج با بصیرت کامل می تواند طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر در کشور باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: در قانون اسلام، امر به معروف و نهی از منکر بر پایه مصلحت جعل شده است که از فواید آن می توان به رستگاری جامعه، استحکام نظام، اقتدار ملت و رحمت الهی اشاره کرد.

 

وی اضافه کرد: مبحث امر به معروف و نهی از منکر یک واجب توصلی است که در استجابت دعا هم تأثیر بسزایی دارد و می توان گفت از شاخصه های اصلی دینداری مردم است.

 

آیت الله کعبی خاطر نشان کرد: امام علی (ع) در رابطه با مبارزه با بدعت ها و ارشاد صاحبان آن ها می فرماید: اگر ما بخواهیم بدعت هایی را که خلفای قبل به وجود آورنده اند از بین ببریم شیعه تنها خواهد ماند، پس در این جا مبحث مصلحت پیش می آید که امام (ع) به درستی آن را رعایت می کند.

 

وی افزود: پایگاه های بسیج، هیئت امناء، افراد صاحب نفوذ و حافظان اجتماع باید در بحث امر به معروف در جامعه کوشا باشند و دستگاه ها از آن ها حمایت کنند.

 

وی در پایان تصریح کرد: ما در امر به معروف و نهی از منکر باید هزینه های زیادی پرداخت کنیم تا به نتیجه برسد و نباید انتظار داشته باشیم بدون هزینه این عمل انجام شود./957/پ202/ع

ارسال نظرات