۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۴۹۱۱۵
نماینده ولی فقیه در همدان:

مخالفت با نظام به بهانه استقلال حوزه کج فکری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان مخالفت با نظام مقدس جمهوری اسلامی به بهانه استقلال حوزه را کج فکری محض دانست و تاکید کرد: چنانچه حوزه از نظر تئوری یا عملی خود را از نظام کنار کشد و سیاست را رها سازد، دیانت را نیز از دست داده است.
طه محمدي نماينده ولي فقيه در همدان

حجت الاسلام والمسلمین غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نسبت استقلال و تعامل حوزه و تأکید مقام معظم رهبری بر این مطلب،‌ حوزه‌های علمیه را داعیه‌دار حفظ دین الهی و لوازم آن شامل سیاست، حکومت، عدالت گستری، اخلاق و سازندگی دانست و گفت: این موارد را که زیر بنای ساخت نظام است در جایی غیر از حوزه نمی‌توان یافت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: چنانچه حوزه از نظر تئوری یا عملی خود را از نظام کنار کشیده و سیاست را رها سازد، دیانت را نیز از دست داده است، زیرا اگر مدعی ارسال دین کامل از سوی خدا هستیم، ‌لازمه این ادعا مطرح شدن مسائل در دین است و هیچ شخصی نمی‌تواند بگوید دین ناقص است و نمی‌توان گفت دین در جهتی کامل و در جهت دیگر نا کامل است.

مسائل سیاسی جزئی از دین است 

امام جمعه همدان در ادامه با بیان این که این نظام ارزان به دست نیامده و افزون بر شهدای جنگ تحمیلی تمام کسانی که در راه اسلام و تشیع شهید شده‌اند مقدمه‌ای برای نظام الهی بودند، اظهار داشت: ملیون‌ها انسان الهی قربانی شده‌اند تا این نظام پا گرفته، پس هر شخصی باید تمام وجود خود را فدای دین کند، همان گونه که امام حسین و دیگر امامان معصوم(ع) خود را فدای دین کردند و نمی‌توان به بهانه درس و مباحثه عرصه را خالی کرده و به دنبال عافیت طلبی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اقدام برخی افراد در جهت مخالفت با نظام به بهانه استقلال حوزه را کج‌فکری دانست و بیان داشت: استقلال حوزه یعنی حوزویان حوزه را به گونه ای اداره کنند که تمامیت دین به معنای واقعی پیاده شده و وامدار هیچ شخص یا نهادی نباشند، بر خلاف علمای کشورهای استبدادی همچون آخوندهای درباری آل سعود که فتوا حرمت نفرین کردن آمریکا می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین طه محمدی ابراز داشت: امام خمینی(ره) فرمودند «خیلی از اینها نمی‌توانند خانواده خود را اداره کنند»، بنابراین کسانی که قدرت اداره کوچک ترین نهاد را ندارند می‌توانند علم مخالف برداشته و ادعایی کنند و نمی‌توان نام این کار را «انتقاد» نهاد بلکه این کار به منزله نق زدن است و اگر شخصی قدرت انجام کار دارد می‌تواند به میدان آمده و تمام سعی خود را به کار بندد.

وی افزود: هر جا آسیبی وارد شده است علت آن ضعف خودمان بوده و نمی‌توان به این بهانه دست از کار کشیده و و خود را منزوی کرد. 

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه با اشاره به خالی بودن عرصه قضا و نبود نیروی کار کافی در این زمینه گفت: زمانی که اشخاص دارای شرایط و صلاحیت قضاوت به میدان نمی‌آیند، بی‌سوادها مشغول به قضاوت می‌شوند؛ چنانچه شخصی واقعا تعهد و صلاحیت لازم را دارد و به دین خدا علاقه‌مند است باید به میدان آمده و قضاوت کند.  

امام جمعه همدان در پایان در تبیین تفاوت حمایت از نظام و وابستگی به حکومت، با بیان این که حکومت،‌ نظام رضاخانی نیست که وابستگی به وجود آید، اظهار داشت:  زمانی که حکومت ولایت فقیه بر سر کار بوده و این مفهوم یکی از مباحث حوزوی است، وابستگی معنا ندارد، در حقیقت می‌توان گفت حوزه یعنی دین و از سوی دیگر نظام نیز دینی است و دو موضوع مختلف نیست که بتوان بین آنها فرقی قائل شد./908/ت301/ج

ارسال نظرات