۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۴۹۶۳۹
در فهرست میراث فرهنگی کشور؛

مراسم سلام و تسلیت عزاداران حسینی به حضرت معصومه ثبت می‌شود

خبرگزاری رسا - کارشناس سازمان میراث فرهنگی گفت: آیین سلام و تسلیت عزاداران حسینی به حضرت فاطمه معصومه(س) در فهرست میراث معنوی کشور ثبت می شود.
مراسم سلام و تسليت عزاداران حسيني به حضرت معصومه(س)
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رادیو معارف، قره گوزلو، کارشناس میراث فرهنگی گفت: مراسم سلام و عرض تسلیت عزاداران عاشورایی خدمت حضرت فاطمه معصومه(س) بالغ بر 1000 سال قدمت دارد و از گذشته دسته‌جات و هیأت‌های عزاداری برای عرض تسلیت و سلام خدمت حضرت فاطمه معصومه(س) با نوبتی که قبلا تعیین شده بوده وارد حرم می شدند و سلام می دادند و عزاداری می کردند و از درب دیگر خارج می شدند و دسته دیگری جای آنها را می‌گرفتند.
وی افزود: از آنجایی که قم شهر مهاجرپذیر است و از نظرقومی دسته‌جات عزاداری از قبیل خوزستانی‌ها، بوشهری‌ها، آذربایجانیان و حتی از کشورهای مختلف همچون افغانستان، پاکستان، بنگلادش و ... در ماه محرم و روز عاشورا برای عرض سلام و تسلیت خدمت حضرت فاطمه معصومه(س)شاهد تنوع هستیم.
این کارشناس میراث فرهنگی اظهار داشت: این ویژگی خاص در هیچ جای دیگر ایران و دنیا وجود ندارد که تنوع قومی و آداب و رسوم مختلف را ما در این زمان شاهد باشیم بر همین اساس پرونده برای ثبت میراث معنوی مراسم سلام و عرض تسلیت خدمت حضرت فاطمه معصومه(س) با این تنوع قومی و آداب و رسومی تهیه شده است./907/د102/پ
ارسال نظرات