۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۳۷۳
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

اسلامی سازی علوم انسانی به دلیل مخالفت برخی به نقطه مطلوب نرسیده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اسلامی سازی علوم دانشگاهی که مورد تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب است، متأسفانه به دلیل این‌که در گذشته و پس از انقلاب برخی از متولیان نظام آموزش عالی ما معتقد به این کار نبودند و حتی در برخی موارد با آن مخالفت می‌کردند، نتوانسته به نقطه مطلوب برسد.
1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مرحوم آیت‌الله شهید مفتح دارای شخصیتی علمی بود و نیازهای زمان را خوب درک می‌کرد، حضور شهید مفتح در دانشگاه را نشانه زمان شناسی وی دانست و ابراز کرد: شهید مفتح  تشخیص داد حضورش در دانشگاه مفید است و می‌تواند دانشگاهیان که مورد هجمه‌ اندیشه‌های التقاطی، الحادی و مارکسیستی بودند را نجات دهد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در آن زمان اساتید مارکسیست و متمایل به افکار انحرافی در دانشگاه‌ها تدریس می‌کردند و با ایجاد شبهات فراوان و تبلیغات سوء دانشگاهیان را نسبت به حوزه بد بین می‌کردند، اما شهید مفتح با حضور به موقع خود در دانشگاه تصویر نامناسبی که از حوزویان در دانشگاه ترسیم شده بود را از بین برد.
قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در شرایطی که رژیم شاهنشاهی از حضور روحانیت در دانشگاه‌ها جلوگیری می‌کرد، شهید مفتح با فداکاری و تشخیص درست وظیفه و با توانایی که در خود می‌دید در جذب دانشگاهیان به دین نقش اساسی ایفا کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این‌که اخلاص شهید مفتح سبب شد که خون پاکش سمبل وحدت حوزه و دانشگاه شود، ابراز کرد: از این رو روز شهادت وی روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شد.
وی با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره)  مبنی بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: سرنوشت مملکت به دست حوزه و دانشگاه رقم می‌خورد و اگر این دو قشر با هم متحد شوند جلوی سوء استفاده دشمن گرفته می‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که حرکت شهید مفتح سبب شد بعد از انقلاب نیز این راه ادامه پیدا کند، اظهار داشت: تشکل‌های مذهبی و بحث اسلامی کردن دانشگاه‌ها مرهون زحمات و خدمات مرحوم مفتح است.
قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که وحدت یک اصل استراتژیک برای نظام است، اظهار کرد: آن گونه که باید به وحدت توجه نشده و با شکل ایده‌آل آن فاصله داریم اما به برکت انقلاب اسلامی اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی ادامه داد: تشکیل دفتر همکاری حوزه و دانشگاه که پس از رخداد انقلاب فرهنگی صورت گرفت یکی از نمونه‌های بارز وحدت و حوزه و دانشگاه است.
وی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی مسؤولان و متولیان نظام آموزشی، گفت:‌ اسلامی سازی علوم دانشگاهی که مورد تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب است متأسفانه به دلیل این‌که در گذشته و پس از انقلاب برخی از متولیان نظام آموزش عالی ما معتقد به این کار نبودند و حتی در برخی موارد با آن مخالفت می‌کردند نتوانسته به نقطه مطلوب برسد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی  در پایان بیان داشت: در دوران‌هایی با این‌که دین بخواهد در عرصه دانشگاه وارد شود مخالفت می‌شد، اما به برکت انقلاب اسلامی امروز نمایندگان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ارتباط جدی و صمیمی با دانشگاهیان برقرار کرده و اقدامات مناسبی در زمینه اسلامی سازی علوم انجام داده‌اند./927/پ202/ج
ارسال نظرات