۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۵۰۴۵۱

آزمون روحانیان کاروان‌های حج در منطقه شمال غرب برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه شمال غرب از برگزاری آزمون ورودی روحانیان کاروان‌های عمره مفرده در دو حوزه امتحانی خبر داد.
آزمون روحانيان حج

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه شمال غرب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: آزمون ورودی روحانیان کاروان‌های عمره مفرده فردا در دو حوزه امتحانی تبریز و ارومیه برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 240 روحانی از استان های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و آذربایجان‌غربی در آزمون فردا حضور خواهند داشت که هیچگونه محدودیتی در جذب داوطلبان وجود ندارد و تنها حائزین شرایطی که بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند، جذب خواهند شد.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: به دلیل تعداد کم متقاضی از اردبیل، داوطلبان این استان آزمون خود را در شهر تبریز برگزار می کنند، اما 50 روحانی این آزمون ورودی فردا همزمان با تبریز، در حوزه علمیه ارومیه حضور داشته و در این آزمون شرکت خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: به دلیل تعداد کم متقاضی برای اعزام به عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی این آزمون با حضور 8 نفر از روحانیان این استان در حوزه امتحانی تبریز برگزار می‌شود که شرکت کنندگان در آزمون ورودی پس از کسب نمرات برتر در مراحل مصاحبه، گزینش و آموزش‌های لازم شرکت کرده و در نهایت به عنوان روحانی کاروان به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

 

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در منطقه شمال در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت حدود 300 روحانی در کاروان های حج عمره و تمتع در منطقه شمال غرب خبر داد و گفت: روحانیانی که مراحل اصلی پذیرش در کاروان‌های عمره مفرده را گذرانده‌اند، امسال اعزام خواهند شد.

 

گفتنی است، آزمون ورودی روحانیان کاروان‌های عمره مفرده منطقه شمال غرب در تبریز فردا صبح در دبیرستان دخترانه شاهد واقع در روبروی سازمان حج و زیارت استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد./935/ت302/ب

ارسال نظرات