۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۵۰۷۹۴
حجت الاسلام جلالی:

9 دی مرهمی بر زخم فتنه بود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی توده مردم را موتور محرک جریان 9 دی دانست و گفت: مردم با درک بهتر خود از شرایط زمان به صحنه آمدند و از خواص و نخبگان پیشی گرفتند.
حجت الاسلام حسين جلالي

حجت‌الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حماسه 9 دی را حرکت آفرینی اقشار مختلف مردم و دنباله روی خواص از آنان دانست و اظهار داشت: در این جریان موتور محرک توده مردم بودند و این حرکت برای خواص بصیرت بخش بود.


وی با اشاره حضور گسترده مردم در راهپیمایی 9 دی سال 88 و سبقت عموم مردم از خواص برای حمایت از ولایت و نظام، گفت: اقشار مختلف مردم نشان دادند شرایط زمانه را بهتر از خواص درک کردند و توانستند اقدامی به موقع انجام دهند.


عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی فتنه 88 را هجمه عمیق و شدید دشمن بر پیکره نظام دانست و تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی، اپوزوسیون، برخی آقا زاده ها و حتی برخی خواص که جایگاه های مهمی در کشور دارند در جریان فتنه آتش افروزی کردند؛ اما مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری توانست شرایط را برای پاتک 9 دی مهیا کند.


رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی تکرار هرساله بزرگداشت 9 دی را ضروری خواند و گفت: این برزگداشت نباید صرفا یک حرکت نمایشی و نمادین باشد بلکه باید این جریان به درستی واکاوی و بررسی شود.

 

تلاش برای عادی سازی 9 دی کار بیهوده ای است
این استاد حوزه با اشاره به خنثی سازی نقشه 20 ساله فتنه گران داخلی و خارجی در حماسه 9 دی، ابراز داشت: طبیعی است که دشمن برای عادی سازی این حماسه تلاش و سعی کند 9 دی را یک اتفاق بی مبنا جلوه دهد تا آثار و پیامدهای بصیرت افزای آن را دفع کند.


حجت الاسلام جلالی 9 دی را فتنه ستیز و تکرار آن را فتنه کُش توصیف کرد و گفت: به همین دلیل اصحاب فتنه حاضر نیستند این حماسه آن گونه که هست به مردم معرفی شود؛ تا 9 دی زنده است اینها نمی توانند فتنه دیگری به پا کنند.


9 دی انقلاب سوم بود
وی 9 دی را انقلاب سوم خواند و بیان داشت: این انقلاب تا سالیان متمادی نظام را در برابر ویروس فتنه واکسینه کرد؛ مردم در این روز چشم فتنه را کور کردند؛ 9 دی برای کسانی که به خاطر فتنه 88 خون دل خوردند آرامش بخش بود و مرهمی بر زخم های ایشان گذاشت.


رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی بر ضرورت حفظ و یادآوری حماسه 9 دی تأکید کرد، گفت: این موضوع باید در کتاب های درسی مدارس و دانشگاه ها به عنوان یک فصل درسی مطرح شود همچنین باید با نام گذاری میادین، خیابان ها به این عنوان، نام و یاد این حماسه را زنده نگه داریم.


عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با استناد به آیات قرآن، تعظیم شعائر الهی را ضروری خواند و ابراز داشت: بعضی از تحولات مهم تاریخی منشأ یک حرکت بزرگ در دین مبین اسلام هستند مانند سعی هاجر بین صفا و مروه که موجب شد خداوند این دو کوه را از شعائر الهی بداند و مقدمات مناسک حج و طواف خانه خدا فراهم شود.


بزرگداشت 9 دی مصداق تعظیم شعار الهی است
حجت الاسلام جلالی بزگداشت 9 دی را مصداق تعظیم شعائر عنوان کرد و گفت: این کار به منزله ذکر و یاد خدا است زیرا در این روز دین خدا یاری شد؛ این جریان باید همواره در چشم جهانیان به نمایش درآید چراکه تکرار و یادآوری آن آثار بسیار بزرگ و ارزشمندی دارد.


وی 9 دی را به حماسه عاشورا تشبیه و خاطرنشان کرد: تکرار هرساله این واقعه درس آموز است؛ در این یادآوری ها هر فرد سعی می کند نقش خود را در آن حماسه پیدا کند، زنان به دنبال الگو گرفتن از حضرت زینب اند، جوانان به علی اکبر متوسل می شوند و همه تلاش می کنند نقش خود را خوب ایفا کنند و خود را به این الگوها نزدیک تر کنند./928/ت302/ج

ارسال نظرات