۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۵۲۳۱۴
امام جمعه شهر کرد با اشاره به قیام 19 و 9دی:

قیام‌های توفنده توأم با بصیرت ملت، دشمن را زمین گیر می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، بصیرت مردم که در سایه محبت به اهل بیت(ع) به وجود آمده را از وجوه مشترک قیام 19 و حماسه 9 دی خواند و گفت:‌ دشمن در برابر حرکت‌های توفنده مردم زمین‌گیر شده و نمی‌تواند نقشه‌های شیطانی خود را عملی کند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین قیام 19 دی مردم قم، گفت: 19 دی به دنبال جسارت رژیم ستمشاهی به حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و این امر سبب به جوش آمدن غیرت دینی مردم شد.
وی با اشاره به این‌که مردم، هیچ گاه توهین به ولایت فقیه و شخصیت‌های بزرگ دینی را بر نمی‌تابند، ابراز کرد: قیام 19 دی از الطاف بزرگ الهی بود و نشان داد مردم در صحنه دفاع از ولایت فقیه و مرجعیت همیشه حاضر هستند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که دشمنان انقلاب اسلامی همیشه به دست خود زمینه نابودی خود را فراهم می‌کنند، اظهار کرد: قیام 19 دی مردم قم و بعد از آن در دیگر شهرهای کشور سبب نابودی رژیم شاهنشاهی شد.
امام جمعه شهرکرد بصیرت مردم که در سایه محبت به اهل بیت(ع) به وجود آمده را از وجوه مشترک قیام 19 و حماسه 9 دی خواند و گفت:‌ ملت ایران هرگاه بصیرت خود را به نمایش گذاشته و در برابر توطئه‌ها ایستادگی کرده آثار و برکات آن را در جامعه اسلامی مشاهده کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: قیام 19 و حماسه 9 دی توأم با بصیرت بود؛ 19 دی فتنه‌هایی را خنثی کرد و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و 9 دی فتنه‌های عظیمی را از پیش رو برداشت و منجر به تداوم بخشیدن انقلاب اسلامی شد تا با نفسی تازه حرکت رو به جلوی خود را سرعت بخشد.
وی بیان داشت: هر زمان که بصیرت و عبرت گیری از تاریخ وجود نداشته باشد و خمودگی و دنیا پرستی بر جامعه‌ای حکم‌فرما باشد آن جامعه دچار مشکل می‌شود، اما مردمی که دین و اصالت‌های دینی بر آنها حکومت می‌کند و اهل بصیرت و قیام علیه ظلم هستند، دشمن در برابر حرکت‌های توفنده آنها زمین‌گیر شده و نمی‌تواند نقشه‌های شیطانی خود را عملی کند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت‌وگو با رسا، با تأکید بر این‌که نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، نقشی اساسی است،‌ گفت: انقلاب اسلامی مولود حوزه‌های علمیه است و نظام اسلامی هرچه دارد از حوزه‌های علمیه و شخصیت‌هایی همچون امام خمینی(ره) است.
امام جمعه شهرکرد با بیان این‌که اقشار مختلف جامعه نیز در انقلاب اسلامی نقش آفرین بوده‌اند، افزود: اما آن که نقش اساسی، بنیان‌گذاری، شکل دهی و تداوم بخشی برای نظام اسلامی داشته، حوزه‌های علمیه و عالمان دینی هستند که با تأسی از مکتب اهل بیت(ع) همیشه در دفاع از نظام اسلامی پیش قدم بوده‌اند./927/ت302/ج
ارسال نظرات