۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۵۲۳۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

بصیرت ملت نقطه عطف قیام 19 دی و حماسه 9دی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه قیام 19 دی را حاصل اعتقاد و اجتهاد علمای تشیع دانست و گفت: شیعیان بر اساس مبانی اعتقادی خود همواره در مقابل نظام طاغوت می ایستند از جایگاه ولایت و مرجعیت دفاع می کنند.
حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حماسه 19 دی را محصول مبانی اعتقادی شیعه دانست و اظهار داشت: روحانیت با تکیه بر اجتهاد شیعی توانست در مقابل نظام طاغوت بایستد؛ در این روز علمای شیعه با اعتقاد به ولایت فقیه و برای دفاع از جایگاه مرجعیت و نیابت امام زمان(عج) به صحنه آمدند.


وی نقطه عطف میان 19 دی و 9 دی را بصیرت ملت عنوان کرد و گفت: اگر همواره و در همه عرصه ها مردم ایران و جوامع اسلامی بصیرت داشته باشند، دشمنان نمی توانند هیچ گونه گزندی به آنها وارد کنند.


استاد حوزه و دانشگاه در تعریف بصیرت، ابراز داشت: بصیرت یعنی قدرت تحلیل و شناخت حق و باطل؛ بصیر کسی است که بتواند در این زمینه درست تشخیص دهد.


حجت الاسلام اشکوری درک موقعیت را یکی از الزامات بصیرت دانست و گفت: انسان بصیر باید بتواند به درستی تشخیص دهد که در چه شرایطی زندگی می کند و جبهه حق و باطل هرکدام چه موقعیتی دارند.

 

وی با بیان این که جبهه باطل همواره سعی دارد با رفتارهای پیچیده، خود را حق جلوه دهد، تصریح کرد: بصیرت کمک می کند که انسان این پیچیدگی را درک کند و رفتار مناسبی در مقابله با جبهه باطل و در طرفداری از جبهه حق داشته باشد.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حماسه آفرینی روحانیت در 19 دی، گفت: آنها ثابت کردند که جبهه حق و باطل را می شناسند، موقعیت حساس زمان خود و پیچیدگی حرکت دشمن را درک کرده اند و با انجام وظیفه تاریخی خود این روز را در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار کردند./928/ت302/ج

ارسال نظرات