۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۵۲۶۱۰
مدیر حوزه علمیه ورامین:

توهین به پیامبر بیانگر ترس عجیب دنیای استکبار از بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ورامین خاطرنشان کرد: امروز مستکبران جهان با توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) قصد توقف بیداری اسلامی در جهان را دارند به سبب این که دین اسلام می‌تواند مردم جهان را بیدار و هوشیار سازد.
توهین به پیامبر بیانگر ترس عجیب دنیای استکبار از بیداری اسلامی است

حجت الاسلام سید مهدی محمودی،مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در پاسخ به این سؤال که «آیا می توان مصیبت از دست دادن پیامبر اکرم را به عنوان آغاز انتخاب و امتحان خواص دینی و سیاسی جامعه اسلامی برشمرد؟» اظهار داشت: رحلت پیامبر(ص) شروع امتحانی برای خواص دینی و سیاسی جامعه اسلامی بود و با رحلت رسول خدا(ص) بحث ولایت پذیری در میان اصحاب به میان آمد که عده ای به خاطر هوا و هوس‌های ‌‌‌‌دنیوی از این امتحان سر بلند بیرون نیامدند.

 

وی به شخصیت امام علی(ع) و مؤلفه اصلی سرپیچی مردم از سفارش های پیامبر(ص) اشاره و ابراز داشت: شخصیت امیرمؤمنان(ع) یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سرپیچی از سفارش های رسول خدا(ص) است که بسیاری از کفار را در این راه به درک واصل کرد.

 

حجت الاسلام محمودی یادآورشد: ابراز علاقه رسول خدا(ص) به امیرمؤمنان(ع) و نزول آیات متعددی در شأن این امام همام و همچنین شخصیت خود امام علی(ع) سبب شد تا بعد از رحلت رسول الله(ص) کفار با کینه وارد مبارزه عملی با امام علی(ع) شوند و حتی مدافع ایشان یعنی حضرت زهرا(س) را آزار دهند.

 

وی به سرپیچی های مسلمانان از حقیقت دین به عنوان یک آسیب اجتماعی اشاره و افزود: افرادی که بصیرت دینی نداشتند بعدها به یک بدعت‌گذار تبدیل شدند و اگر مردم یک جامعه بصیرت دینی داشته باشند به متکبرانی که از دین سرپیچی کرده اند تبدیل نخواهند شد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین ابراز داشت: اسلام از هنگامه تأسیس تا به امروز رو به گسترش بوده است و جمعیت مسلمانان هم افزایش قابل توجهی داشته است و کتاب آسمانی ما هم عده زیادی را به سوی اسلام دعوت کرده است و هر ساله شاهد پذیرش اسلام از سوی عده کثیری از مردم بلادهای غربی به اسلام هستیم که این بیانگر بعد عظیم ظرفیت دین اسلام در جهان است.

 

وی افزود: توهین به مقدسات اسلامی به ویژه ساحت پیامبر مکرم اسلام(ص) بیانگر ترس عجیب دنیای استکبار از بیداری اسلامی است به سبب این که دین اسلام می تواند جهان را دگرگون ساخته و به معرفت دینی دعوت کند.

 

حجت الاسلام محمودی در پایان تصریح کرد: اگر مردم ما از تاریخ صدر اسلام عبرت بگیرند و نگاه کوتاهی به سرنوشت کسانی که از ولایت تبعیت نکردند و در جهل ماندند، بیاندازند خواهند دید که با ولایت و بصیرت دینی می توان مشکلات را حل کرد وبه آرامی زندگی کرد./957/ت302/ع

ارسال نظرات