۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۵۳۴۳۷
عضو کمیسیون امنیت ملی:

نقش ایران در امنیت خلیج فارس غیر قابل کتمان است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش حضور سیاسی و اقتصادی ایران در دریای خزر شد و گفت: برای حفاظت از مرزهای ایران باید خودمان تصمیم بگیریم.
دکتر اسماعيل کوثري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، روز پنجشنبه در دومین اجلاس ملی دریای خزر که در بهشهر در حال برگزاری است، اظهار داشت: افزون بر ارتش، یگان‌های سپاه هم باید از ارکان جغرافیایی دریای خزر محافظت کنند و با همکاری دستگاه‌های مختلف، شاهد حضور بیشتر ایران در این منطقه حساس و مهم سیاسی و اقتصادی باشیم.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از این که هنوز عده‌ای در کشور معتقدند باید به غرب وابسته باشیم، گفت: باید وابستگی خود را به غرب کم و ضمن حفظ استقلال، تمام توجه خود مانند توسعه صادرات محصولات ایران را به شرق معطوف کنیم.

 

کوثری ادامه داد: با وجود محدودیت های فراوان در زمینه نظامی به دستاوردهای فراوانی رسیده ایم و به عنوان نمونه با تولید موشک می‌توانیم هدفی در نقطه 300 کیلومتری را منهدم کنیم که این موفقیت ها در سایه تلاش دانشمندان جوان ایرانی به دست آمده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا 15 سال قبل، آمریکا برای ایران در خلیج فارس نقش موثری قائل نبود اما امروز با پیشرفت های صورت گرفته، نقش ایران در خلیج فارس بسیار روشن و غیر قابل کتمان است. /950/پ203/ج

ارسال نظرات